Joe Pulizzi: Technologie marketeers richten zich op leads

Joe Pulizzi: Technologie marketeers richten zich op leads
  • Content
  • 30 mrt 2015 @ 10:05
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • OnderzoekVerdienmodellenBranded contentLeads

‘Van alle contentmarketingsegmenten die we het laatste jaar onderzochten, zijn technologie marketeers het meest gericht op het krijgen van leads via hun contentmarketing. Hoewel dat vorig jaar ook al zo was, gaat het percentage verder groeien van 86 procent in 2014 naar 91 procent dit jaar. Ook valt op dat technologie marketeers een beetje af raken van merkbekendheid als voornaamste doel (want daar krijg je geen leads mee) en meer neigen naar het krijgen van meetbare resultaten (waar leads er een van zijn)’, aldus Joe Pulizzi, oprichter van The Content Marketing Institute.

Pullizi vervolgt: ‘Dit zijn twee van de belangrijkste inzichten van ons nieuwe onderzoek: B2B Technology Content Marketing: 2015 Benchmarks, Budgets, and Trends—North America, dat mede mogelijk is gemaakt door International Data Group (IDG). Hier zijn nog wat meer resultaten.

De meetgegevens corresponderen met de doelen
Net zo als hun algemene B2B collega’s vinden ook technologie marketeers hun website traffic het belangrijkste meetgegeven. Maar technologiemarketeers zijn – vergeleken met hun B2B collega’s – sterker gericht op verkoop- en leadgerichte meetgegevens: de kwaliteit van verkoopleads (62% tegen 49%), hogere conversie aantallen (61% tegen 48%) en het aantal verkoopleads (54% tegen 40%).

Contentmarketing hoort meestal onder de omzetparaplu
Vergeleken met hun algemene B2B collega’s rapporteren technologiemarketeers meestal aan de afdelingen omzetmarketing (32% tegen 18%) en productmarketing (23% tegen 19%). Bij grote ondernemingen (meer dan 1000 werknemers) rapporteren ze meestal aan productmarketing (27%).
 


Een gedocumenteerde content marketing strategie maakt de ROI makkelijker vast te stellen
Van alle onderzochte technologiemarketeers vond 24 procent hun organisatie succesvol in het vaststellen van de ROI van hun content marketing programma (tegen 21% van alle B2B marketeers). Maar wanneer de technologiemarketeer een gedocumenteerde content marketing strategie heeft loopt dat percentage op naar 40procent.
 


Verbindende content
We legden de technologiemarketeers een lijst voor van 28 initiatieven. De meerderheid (73%) zei dat ze werken aan het creëren van meer verbindende content, wat ze (63%) ook het moeilijkst vinden.
Andere prioriteiten van technologiemarketeers:
• Meer website bezoekers tot conversie bewegen (71%);
• Beter begrip van hun doelgroep (69%);
• Meer en betere manieren vinden om content te hergebruiken (66%).`

Alle resultaten zien?
Download hier het hele rapport om meer te weten te komen, zoals:
• Hoe budgetteren technologiemarketeers hun content marketing?
• Welke tactics, social media platforms en betaalde promotiemethoden gebruiken ze? En welke zijn daarvan het meest effectief?
• Hoe vaak publiceren ze nieuwe content?
• Op hoeveel doelgroepen richten ze zich?

(Bron: CMI)

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken