NS stemt content website af op reiziger

NS stemt content website af op reiziger
  • Content
  • 21 apr 2015 @ 12:33
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Branded contentWebsiteCustomer JourneyDigitaal

NS International wil haar online bezoekers relevante content aanbieden op basis van hun interesses (behavioral targeting). Daarom gingen zij een halfjaar aan de slag met BlueConic. Er werden een aantal cases parallel uitgezet om te kijken of de conversie en klanttevredenheid door behavioral targeting inderdaad zouden verbeteren. Inmiddels zijn conversie en klanttevredenheid toegenomen en gaat NS door met BlueConic van GX Software.

In een van de cases werd bepaalde content afgestemd op persoonlijke interesses van bezoekers, zoals hun voorkeursbestemming. Op basis van die voorkeuren, deed BlueConic een passend aanbod. Deze vorm van behavioral targeting leverde ruim twee keer zoveel conversie op dan bij bezoekers waarbij de content niet werd gepersonaliseerd. Zo meldt het persbericht.

Boekingalert-service
In een andere case werd getest of de klanttevredenheid toenam met een boekingsalert-service. Bezoekers kunnen zich hiervoor aanmelden als ze een reis willen boeken die op dat moment nog niet beschikbaar is. Ze krijgen dan een e-mail als de reis wel te boeken is. Deze vorm van behavioral targeting had een positief effect op de klanttevredenheid: 35 procent van de bezoekers die een niet-beschikbare reis wilde boeken, maakte gebruik van de alert-service. Bovendien beoordeelde 92 procent deze vervolgens met een 7 of hoger.

Reactie NS
Linda Molenaar, Marketeer Behoud bij NS International: ‘Behavioral targeting met BlueConic biedt oneindig veel mogelijkheden. De software meet alles, van clicks tot conversie. Deze data wordt helder en real-time weergegeven, waardoor je snel kunt beoordelen of je de juiste dingen aan het doen bent.’ NS verwacht dat de investering in BlueConic aich snel zal terugverdienen en zet de software nu structureel in op de website. De lopende cases uit de proefperiode zijn verder geoptimaliseerd en er worden reeds meerdere nieuwe cases uitgezet. NS International, onderdeel van NS, verkoopt treinreizen vanuit alle Nederlandse stations naar meer dan 3.000 internationale bestemmingen in 30 landen. Het bedrijf verkoopt onder meer kaartjes voor de hogesnelheidstreinen Thalys, ICE International, Eurostar en TGV.

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken