'Leren van' concept van ZB wint PBM prijs
- Content
- 1 jun 2015 @ 11:16
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - DigitaalAwardsMarketingPrint
- 1 jun 2015 @ 11:16
- Redactie Contentmarketing
Als pensioenfonds niet communiceren over pensioen, maar over gastvrijheid, neuromarketing en duurzaam ondernemen? En daarmee dus wel die topbestuurders bereiken? Deze lef wordt gewaardeerd. Niet alleen met een Grand Prix Content Marketing award 2014, of door de (kritische) doelgroep zelf met een rapportcijfer van 7,5 tot 8,0 en een loyaliteitspercentage van 86 procent. Maar nu ook bij de PBM Communicatieprijzen.
Samen met Pensioenfonds Zorg en Welzijn (PFZW) ontwikkelde ZB het
communicatieplatform Leren van. Drie keer per jaar krijgt een topexpert de ruimte
om als gasthoofdredacteur én gastspreker zijn of haar kennis en kunde te delen met
de sector zorg en welzijn. Volgens PBM juryvoorzitter Ron van der Jagt heeft communicatie in de pensioenwereld hoge prioriteit. ‘Als je als sector serieus het vertrouwen in het collectieve pensioen wil veranderen, dan moet je ook bereid zijn daar serieus in te investeren.’ Zo meldt het persbericht.
Contentmarketing strategie
In de contentmarketing strategie van ‘Leren van’ staat centraal dat de drukbezette zorgbestuurders behoefte hebben aan inspiratie, ervaringen, praktische tips en visies over onderwerpen die spelen aan de bestuurstafel. Om te leren van elkaar én van experts die met frisse blik naar de sector zorg en welzijn kijken. Niet alleen via print, maar ook live tijdens de
interactieve colleges en inspirerende thematafels. Resultaat: verbeterde relatie en
versterking merkbeeld.
AMF
Merel van Vroonhoven, voorzitter van de Autoriteit Financiële Markten (AFM): ‘Als
toezichthouder zien we natuurlijk het liefst dat fondsen vanuit eigen motivatie alles
uit de kast halen om hun deelnemers te bereiken. Dat is de basis voor herstel van
vertrouwen in de sector, hoe lastig de omstandigheden ook zijn.’
De PBM Communicatieprijzen zijn een initiatief van Pensioen Bestuur &
Management. PBM wil pensioencommunicatie door middel van deze prijzen jaarlijks
een extra impuls geven. Meer informatie over ZB Communicatie & Media staat op deze site.
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
- AMF
- pensioenfonds
- voorlichting
- PMB Communicatieprijzen
- PFZW
- prijzen
- Leren Van
- ZB Communicatie & Media
- zorgbestuurders
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
- Nespresso gaat tot op de bodem met... 27-03-2024
- Live uitzending Olympische Spelen op... 20-03-2024
- Yune wint pitch tijdens Branded... 19-03-2024
- Branded Content Event 2024: AI en... 19-03-2024
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing