LVB Networks maakt YouTube-serie voor WNF

LVB Networks maakt YouTube-serie voor WNF
  • Content
  • 27 mei 2015 @ 09:30
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Branded contentVideo

De eerste aflevering van Wildlife Crime Fighters is 26 mei uitgezonden: een YouTube-serie van het Wereld Natuur Fonds (WNF). De serie wordt alleen uitgezonden op het vernieuwde YouTube-kanaal van het WNF. Contentmarketingbureau LVB Networks produceerde de serie en is verantwoordelijk voor de strategie en vernieuwing van het YouTube-kanaal. Aart Lensink, directeur LVB Networks: ‘Series, zoals Wildlife Crime Fighters, vormt het hart van de contentstrategie die WNF op YouTube nastreeft. De toekomst van contentmarketing ligt ook in deze manier van denken.’

Wildlife crime staat wereldwijd in de top vijf van georganiseerde misdaad en vormt een serieuze bedreiging voor diersoorten als de neushoorn, olifant en tijger. Het stoppen van stroperij en illegale handel is een belangrijk doel van het Wereld Natuur Fonds. Het WNF kiest onder meer voor YouTube om de thematiek onder de aandacht te brengen van een breed publiek. Campagnemanager Cynthia van Zwol van het WNF: ‘Online video biedt de mogelijkheid om onze doelgroep via een nieuwe en zeer directe weg te bereiken. Het is dan ook een belangrijk onderdeel van onze totale communicatiestrategie. Goede en heldere formats voor YouTube zijn essentieel, Wildlife Crime Fighters is de eerste serie. We hebben al plannen voor andere series speciaal voor YouTube.’

Complete kanaalstrategie
De serie met afleveringen van maximaal vier minuten maakt onderdeel uit van een complete kanaalstrategie. Het YouTube-kanaal is hiervoor flink onder handen genomen. Vanaf gisteren staat elke dinsdag tot en met 30 juni om 19:00 uur een nieuwe aflevering Wildlife Crime Fighters klaar op het YouTube-kanaal van WNF.

Markt Wildlife Crime gigantisch
In de eerste aflevering van Wildlife Crime Fighters laat WNF-ambassadeur Harm Edens de desastreuze gevolgen zien van tijger- en olifantenstroperij in Thailand. In de volgende afleveringen wordt de jonge bevlogen natuurbeschermer Femke Koopmans gevolgd en Serge Wich, de Nederlandse ‘uitvinder’ van de eco-drones, onbemande vliegtuigjes die worden ingezet tegen stroperij. Verder is Christiaan van der Hoeven, wildlife crime expert, te zien in de serie en vertelt Wildlife Crime Fighter Jaap van der Waarde hoe speciale patrouilles in Kameroen stroperij tegen gaan.



Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken