[Nationale Coverdag] Vrij Nederland en PS Parool vallen in de prijzen

[Nationale Coverdag] Vrij Nederland en PS Parool vallen in de prijzen
  • Content
  • 21 mei 2015 @ 17:30
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • AwardsPrint

Vandaag zijn tijdens de Nationale Coverdag in De Fabrique te Utrecht de Cover van het Jaar en de Prix de C’Oeuvre uitgereikt. De prijzen voor de beste covers van Nederland. De Cover van het Jaar 2014 gaat dit jaar naar Vrij Nederland. Er waren drie genomineerden: AD Magazine, Linda Mode en Vrij Nederland. De winnaar kwam tot stand op basis van een combinatie van de selectie van de vakjury en de publieksjury. Het publiek kon door middel van een internetstemming uit deze nominaties een winnaar kiezen.

Jurylid Joris van Elk over de winnaar: 'De winnende cover van het jaar is eigenlijk helemaal geen cover. Het is een statement. Een subliem statement waarin een opinieblad met één beeld de wanhoop van en empathie voor een gebeurtenis weet te verbeelden zonder één enkel woord te verspillen.'

De vakprijs Prix de C’Oeuvre
De Prix de C’Oeuvre is toegekend aan PS Parool. Er waren wederom drie genomineerden: GUP Magazine, The Gentlewoman en PS Parool.
De Prix de C’Oeuvre is een prijs voor het blad met het meest constante coverbeleid door de jaren heen. De jury beoordeelt de covers op basis van authenticiteit, creativiteit, oorspronkelijkheid, kwaliteit, uitstraling en de constante van deze factoren gedurende langere periode (twee tot drie jaar).

Jurylid Joris van Elk over de winnaar: 'Het komt zelden voor dat een titel bovenaan prijkt op de shortlist van alle deelnemende juryleden. In dit geval mag de winnaar van de Prix de C’oeuvre zich deze eer toe eigenen. Uiterst consistent en consequent in vorm en beeld, waarbij men er telkens weer in slaagt de alledaagse actualiteit op zeldzaam hoog niveau vorm te geven.' De jury beloont PS Parool daarom met de Prix de C’Oeuvre 2015.

De Prix de C’Oeuvre is een initiatief van de organisatie van de Nationale Coverdag en BBP Media.

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken