Quark geeft raad bij contentstrategieën
- Content
- 1 jul 2015 @ 11:52
- Link
-
Connie Lohuis
Webredacteur Marketingtribune (Content)
StrakBlauw, bureau voor heldere communicatie en frisse teksten - PrintOnderzoek
- 1 jul 2015 @ 11:52
- Connie Lohuis
Met een nieuw E-book ‘content strategies for winning in het age of the customer’ helpt softwarefabrikant Quark contentmarketeers een winnende strategie te ontwikkelen. Het boek helpt onder meer het gedrag van de eigen klanten te analyseren en daar strategieën van af te leiden voor het aantrekken van nieuwe klanten. Door social media en het groeiende gebruik van mobiel zijn klanten geïnformeerd en veeleisend als nooit tevoren. Als ze informatie missen - of als die te ingewikkeld is - gaan geïnteresseerden naar de concurrentie die maar één klik verwijderd is. Het goede nieuws is dat goed geïnformeerde en daarom tevreden klanten hun aankoopbeslissingen nog nooit zo snel genomen hebben.
Met het – overigens gratis - eBook wil Quark Software bedrijven, IT specialisten, en niet in de laatste plaats hun agenturen helpen om hun veeleisende klanten de juiste content aan te bieden op de juiste plaats en op het juiste tijdstip, en zo de snelle beslissers te bereiken.
Feiten herkennen en daar strategieën uit afleiden
Het eBook geeft voorbeelden van succesvolle contentstrategieën, analyseert de behoefte aan de verschillende soorten content, en helpt de motivatie van veeleisende klanten te begrijpen. De schrijvers maken inzichtelijk hoe je eerst je eigen klanten leert kennen, om daaruit strategieën af te leiden voor het aantrekken van nieuwe klanten. Tips zijn bijvoorbeeld gebeurtenissen die de doorslag geven bij het aankoopproces, de media die klanten gebruiken en de fasen in het aankoopproces waarin nieuwe klanten contact met de leverancier zoeken.
Smart content
De analyse is gebaseerd op ‘smart content’. Daaronder verstaat Quark hoogwaardige content die met behulp van XML geschreven en automatisch gepubliceerd is. Anders gezegd: de techniek van smart content helpt bedrijven en vertegenwoordigingen op de doelgroep afgestemde content en mediakanalen te ontwikkelen, en de individuele behoefte voor het creatie van content en van workflow-tools op te sporen. ( Bron: CPWissen)
Op deze site kan het EBook gratis worden gedownload.
-
Connie Lohuis
- Werkt bij: StrakBlauw, bureau voor heldere communicatie en frisse teksten
- Functie: Webredacteur Marketingtribune (Content)
- Website:http://www.strakblauw.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
- Nespresso gaat tot op de bodem met... 27-03-2024
- Live uitzending Olympische Spelen op... 20-03-2024
- Yune wint pitch tijdens Branded... 19-03-2024
- Branded Content Event 2024: AI en... 19-03-2024
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing