Suzuki herpositioneert klantenmagazine Happy

Suzuki herpositioneert klantenmagazine Happy
  • Content
  • 8 jun 2015 @ 12:40
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • PitchesCopywritingPrint

Herpositioneren: dat was voor Suzuki de aanleiding om het vertrouwde klantenmagazine Happy Life grondig onder handen te nemen. De puur commerciële tool vertalen naar een stijlvol blad dat klanten helpt te binden aan het merk bleek een kolfje naar de hand van contentmarketing bureau Decom, dat de competitie won met een sterk concept en dito plan van aanpak.

‘In het verleden verwerkten we veel commerciële boodschappen in ons magazine, maar nu kiezen we er resoluut voor om dat niet meer te doen’, vertelt Catherine Free, marketing manager Suzuki Belux. ‘Voortaan, vanaf september 2015, willen we onze klanten aangename lectuur bieden om hun emotionele betrokkenheid bij Suzuki op lange termijn te verhogen. Geen evidente oefening, want de doelgroepen van ons merk hangen nauw samen met onze automodellen en die variëren sterk qua profiel.’

Andere focus
Free vervolgt: ‘Eerder dan te focussen op wat de verschillende lezers onderscheidt, zoeken we naar wat hen verbindt.’ Eva Bohez, contentmarketing consultant bij Decom vult aan: ‘Streven naar een happy life is van alle leeftijden en dat was voor ons meteen de basis van het nieuwe concept. We promoveerden Happy Life van ‘holle titel’ naar een belofte aan de lezer. De focus ligt niet meer op het product, de wagen, maar op het leven van wie ermee rijdt.’

Culturele gevoeligheden
‘Naast het sterke inhoudelijke concept waren we ook gecharmeerd door de grote aandacht voor culturele gevoeligheden’, zegt Free. ‘Onze nieuwe partner Decom heeft inhouse ervaren Nederlandstalige en Franstalige project managers: een troef van formaat als je weet dat we nu al sterk presteren in Wallonië maar nog veel groeimarge hebben in Vlaanderen. Ook de professionele projectaanpak, de sterke en toekomstgerichte formule, de match tussen content en fotografie van huisfotograaf Thierry Van Vreckem en de bijzondere aandacht voor inhoudelijke evenwichten gaven mee de doorslag voor de keuze.’

Happy Life verschijnt in een oplage van 75 duizend exemplaren (36 pagina’s) 2x per jaar, te weten in september en april. De lezersgroep bestaat uit klanten en prospects van Suzuki Belux en uit diverse doelgroepen van jongeren tot 50 plussers.

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken