Grand Prix Content Marketing 2015 van start

Grand Prix Content Marketing 2015 van start
  • Content
  • 8 jul 2015 @ 08:15
  • Link
  • Lisette Gerbrands
    Lisette Gerbrands

    Eindredacteur / webredacteur MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • AwardsEvenementGrand Prix Content Marketing

De voorbereidingen voor de Grand Prix Content Marketing 2015 zijn inmiddels in volle gang. De inzendingtermijn is inmiddels gestart, de deskundige jury's zijn vrijwel compleet en de avond van de uitreiking is gepland. Noteer vast in de agenda: donderdag 19 november zullen in DeFabrique in Maarssen de Awards en Bekroningen worden uitgereikt. Na een succesvolle versie in 2014 wil de organisatie dit jaar een stapje verder; uiteraard in aantallen inzendingen, maar vooral ook in de professionaliteit van die inzendingen. Contentmarketing is een vakgebied dat in razende ontwikkeling is en dat komt tot uiting in de Grand Prix. Verantwoordelijk voor de inhoud van het prijzenfestival is, evenals vorig jaar, Bert Groothand.

De Grand Prix Content Marketing is dé etalage voor het beste werk dat er is gemaakt in de Benelux,’ aldus Groothand. ‘In 2014 was het succes groot. Er waren maar liefst tegen de 180 inzendingen uit België, Nederland en Luxemburg. Een enorm aantal. De uitreiking in DeFabrique was een prachtig feest en toch moet je om die stijgende lijn vast te houden in de organisatie ook weer verder in de ontwikkeling. Vorig jaar hebben we de Awards en de Bekroningen ingevoerd, een belangrijke stap. De Awards (B2B, B2C, B2E en Charity) waren en zijn de bekroningen voor die cases die zijn ingevuld vanuit de communicatiedoelstelling, de daarbij gekozen middelen én de onderbouwing van de effectiviteit van die aanpak. De nadruk bij de Awards ligt dus duidelijk bij een planmatige en gedegen aanpak. Bij de Bekroningen (print, video, online en overig) kijken we wat meer naar de uitvoering. Want laat duidelijk zijn; we bekronen met zowel Awards als Bekroningen het vakmanschap van de inzenders.’

Wat zijn dan de veranderingen vergeleken met vorig jaar? En waarom?
‘We willen ons continu aanpassen omdat we het vak verder willen brengen. De technische mogelijkheden worden bijvoorbeeld groter en we hopen dat inzenders laten zien hoe ze hun vakkundigheid daarin verder hebben ontwikkeld. Hoe succesvol zijn ze, zowel in strategie (bij de Awards bijvoorbeeld) als bij de Bekroningen in uitvoering.’

‘Soms veranderen we ook omdat blijkt dat een keuze minder goed blijkt te werken’, concludeert Groothand. ‘De Award-categorie Charity bleek bijvoorbeeld vorig jaar wat te smal. Dit hebben we dan ook veranderd in Not for Profit. In de Zorg is men in toenemende mate bezig met contentmarketing, dus we willen die branche ook graag betrekken. Pr is een discipline die in vernieuwde vorm steeds belangrijker wordt, dus daar hebben we ook een categorie voor ingesteld. En zo zijn er nog meer veranderingen die duidelijk worden als je het lijstje Awards en Bekroningen doorloopt. We gaan er uiteraard nog vaak en uitgebreid op terugkomen. Voor nu: de trein rijdt weer met als doel: het beste contentmarketing-werk van de Benelux laten zien.’

Inzenden
Om cases in te sturen voor de Grand Prix Content Marketing dien je deze cases eerst te registreren. Na je registratie ontvang je van ons een bevestigingsemail met het overzicht van de door jou aangemelde inzendingen en de bijbehorende kosten. Case registeren en inzenden kan via http://grandprixcm.nl/inzenden/registreren.

Event Informatie

  • Start inzenden cases: woensdag 1 juli 2015
  • Deadline inzenden cases: maandag 11 september 2015
  • Bekendmaking nominaties: vrijdag 16 oktober
  • Uitreiking: donderdag 19 november 2015
  • Locatie: DeFabrique, Utrecht
  • Website: http://grandprixcm.nl/

Lisette Gerbrands

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken