Vlogger Monica Geuze hoofdpersoon in L'Oreal campagne

Vlogger Monica Geuze hoofdpersoon in L'Oreal campagne
  • Content
  • 21 jul 2015 @ 10:35
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Branded contentVideo

Speciaal voor L’Oréal Paris ontwikkelde BrandDeli een concept voor Casting Crème Gloss haarkleuring, waarbij een belangrijke rol is weggelegd voor beautyvlogster en influencer DJ Monica Geuze. Met een multi-channel aanpak vormen BrandDeli-zenders TLC, MTV, FOX en 24Kitchen de basis van de campagne. Makers Channel, de meest recente online aanwinst in het BrandDeli-portfolio, vormt dé online bestemming van de campagne.

Door deze benadering en de participatie van Monica Geuze wordt de campagnedoelgroep ‘vrouwen 20-34 jaar’ betrokken bij Casting Crème Gloss. De samenwerking is mede tot stand gekomen door mediabureau ZenithOptimedia.

TV, online en influencer
Monica Geuze is als DJ en fervent beautyliefhebber het gezicht van deze L’Oréal Paris campagne voor Casting Crème Gloss, die officieel op 20 juli van start gaat. Op haar eigen YouTube kanaal zien ruim 52.000 volgers hoe Monica geregeld van haarkleur wisselt om er tijdens DJ-optredens tot in de puntjes verzorgd uit te zien. Dit gegeven is de creatieve basis van de campagne.

Short stories
In de speciaal ontwikkelde ‘short stories’ komen belangrijke consumer insights over haar kleuren aan bod. Zo laat Monica onder andere zien hoe consumenten zelf, of als sociaal element met vrienden, het haar het beste kunnen kleuren. De short stories worden uitgezonden op vier BrandDeli-zenders en op www.haarverhaal.nl, een subkanaal binnen Makers Channel. Op haarverhaal.nl kan men vragen stellen aan Monica over haarkleuring en vindt er activatie plaats doordat bezoekers prijzen kunnen winnen. De campagne wordt ook geactiveerd via social media, YouTube en op de winkelvloer door middel van POS materialen. Bezoekers van Haarverhaal.nl, vrouwen tussen twintig en 35 jaar kunnen vanaf de site ook direct doorklikken naar bol.com of het Kruidvat om de getoonde items te kopen. bol.com linkt naar de afzonderlijke items, het Kruidvat naar een algemene landingspagina.

Engagement
Sofie Litjens, Group Product Manager Coloration & New Brands bij L’Oréal Paris, over de samenwerking: ‘Wij zijn ervan overtuigd dat wij met behulp van het innovatieve, creatieve concept dat BrandDeli voor ons heeft ontwikkeld, onze consument op de juiste manier benaderen. Door samen te werken met beautyvlogster Monica, in combinatie met de ontwikkelde short stories, hebben we een oplossing gevonden om meer experience en engagement te creëren binnen de haarkleurcategorie.’
 

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken