Amerborgh neemt debatcentrum Rode Hoed over
- Content
- 15 sep 2015 @ 08:20
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - InteractieStorytelling
- 15 sep 2015 @ 08:20
- Redactie Contentmarketing
Vandaag is bekend gemaakt dat het gebouw van cultureel debatcentrum de Rode Hoed is aangekocht door beheermaatschappij Amerborgh International N.V. Daarmee is op de dag dat de Rode Hoed 25 jaar bestaat, een belangrijke eerste stap gezet die moet leiden tot een samenwerking tussen De Nieuwe Liefde, Felix Meritis en de Rode Hoed. Allen eigendom van de beheermaatschappij van ondernemer en mecenas Alex Mulder. Daarnaast is Amerborgh eigenaar van het Compagnietheater.
Volgens Stef Collignon, directeur bij Amerborgh, past de aankoop van de Rode Hoed in de ambitie van Alex Mulder om historische Amsterdamse panden in hun culturele en sociale bestemmingen te kunnen laten voortbestaan: ‘Hiermee hopen wij niet alleen een bijdrage te leveren - en een podium te bieden - aan de cultuur in Amsterdam, maar ook aan het in stand houden van de maatschappelijke, culturele en politieke discussies waarmee de gebouwen bekend zijn geworden.’
Jubileumcadeau debatcentrum
Directeur van de Rode Hoed Ton van Brussel noemt de aankoop ‘het mooist denkbare jubileumcadeau’. ‘Met deze nieuwe exploitatievorm komt een einde aan ons onzekere bestaan als ongesubsidieerd debatcentrum en zien wij de toekomst vol vertrouwen tegemoet.’ Amerborgh koopt de van oorsprong 17e eeuwse schuilkerk van de Woodbroockers die, met hun stichtingen Vrijburg en de Banning Vereniging, vanaf de oprichting betrokken is geweest bij de Rode Hoed en de programmering heeft ondersteund. Zij en de Rode Hoed hebben de garantie gekregen dat de programmering van de Rode Hoed zal worden voortgezet.
Huub Oosterhuis
De Rode Hoed is in 1990 door Huub Oosterhuis opgericht als centrum voor religie, zingeving en poëzie en verlegde de aandacht in het tweede decennium van zijn bestaan naar het maatschappelijk debat. De laatste jaren heeft de Rode Hoed zich ontwikkeld tot een breed geprogrammeerd onafhankelijk cultureel debatcentrum, waarin overigens ook nog wekelijks kerkdiensten worden gehouden. De bewogen geschiedenis van de Rode Hoed is ter gelegenheid van het 25-jarig bestaan te boek gesteld door Anneloes Timmerije. Het eerste exemplaar wordt vandaag uitgereikt.
credits foto: © Jennet Sintenie
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Realityprogramma Het Blok en Praxis... 23-04-2024
- EasyToys lanceert realityshow The... 22-04-2024
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing