Amerborgh neemt debatcentrum Rode Hoed over

Amerborgh neemt debatcentrum Rode Hoed over
  • Content
  • 15 sep 2015 @ 08:20
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • InteractieStorytelling

Vandaag is bekend gemaakt dat het gebouw van cultureel debatcentrum de Rode Hoed is aangekocht door beheermaatschappij Amerborgh International N.V. Daarmee is op de dag dat de Rode Hoed 25 jaar bestaat, een belangrijke eerste stap gezet die moet leiden tot een samenwerking tussen De Nieuwe Liefde, Felix Meritis en de Rode Hoed. Allen eigendom van de beheermaatschappij van ondernemer en mecenas Alex Mulder. Daarnaast is Amerborgh eigenaar van het Compagnietheater.

Volgens Stef Collignon, directeur bij Amerborgh, past de aankoop van de Rode Hoed in de ambitie van Alex Mulder om historische Amsterdamse panden in hun culturele en sociale bestemmingen te kunnen laten voortbestaan: ‘Hiermee hopen wij niet alleen een bijdrage te leveren - en een podium te bieden - aan de cultuur in Amsterdam, maar ook aan het in stand houden van de maatschappelijke, culturele en politieke discussies waarmee de gebouwen bekend zijn geworden.’

Jubileumcadeau debatcentrum
Directeur van de Rode Hoed Ton van Brussel noemt de aankoop ‘het mooist denkbare jubileumcadeau’. ‘Met deze nieuwe exploitatievorm komt een einde aan ons onzekere bestaan als ongesubsidieerd debatcentrum en zien wij de toekomst vol vertrouwen tegemoet.’ Amerborgh koopt de van oorsprong 17e eeuwse schuilkerk van de Woodbroockers die, met hun stichtingen Vrijburg en de Banning Vereniging, vanaf de oprichting betrokken is geweest bij de Rode Hoed en de programmering heeft ondersteund. Zij en de Rode Hoed hebben de garantie gekregen dat de programmering van de Rode Hoed zal worden voortgezet.

Huub Oosterhuis
De Rode Hoed is in 1990 door Huub Oosterhuis opgericht als centrum voor religie, zingeving en poëzie en verlegde de aandacht in het tweede decennium van zijn bestaan naar het maatschappelijk debat. De laatste jaren heeft de Rode Hoed zich ontwikkeld tot een breed geprogrammeerd onafhankelijk cultureel debatcentrum, waarin overigens ook nog wekelijks kerkdiensten worden gehouden. De bewogen geschiedenis van de Rode Hoed is ter gelegenheid van het 25-jarig bestaan te boek gesteld door Anneloes Timmerije. Het eerste exemplaar wordt vandaag uitgereikt.

credits foto: © Jennet Sintenie

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken