BureauZuid wint magazine pitches zorgverzekeraars

BureauZuid wint magazine pitches zorgverzekeraars
  • Content
  • 9 sep 2015 @ 09:15
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • PrintJournalistiek

VGZ en IZA – zorgverzekeraars die beide deel uitmaken van de 4,2 miljoen klanten tellende Coöperatie VGZ - kozen voor BureauZuid omdat het crossmediabureau verder keek dan enkel de magazines waar in de pitches om gevraagd werd. Uitgangspunten in de brainstorm van BureauZuid waren: hoe informeer je periodiek 1,2 miljoen verzekerden zonder ze te vervelen? En hoe bereik je mensen tussen de 18 en 99 jaar met een offline magazine, zonder de online kansen te laten liggen?

Hiervoor is een crossmediale strategie uitgedacht, die uitgaat van de hedendaagse manier waarop mensen content tot zich nemen: snel en gericht. De magazines staan centraal, maar online en social kansen worden ten volle benut. BureauZuid werkt naast de productie van de magazines actief mee aan de ontwikkeling van de eindejaar campagnes van zowel VGZ als IZA.

Creatieve invalshoek
‘Doorslaggevende factoren waren onze creatieve invalshoeken en bovenal de klik die er vanaf het eerste moment was’, zo verklaart BureauZuid’s strategy director Mathieu Hermans de keuze van VGZ en IZA voor zijn bureau. Bladmanager Daan Berends vult aan: ‘Wij zijn er sterk in om strategie en creatie bij elkaar te brengen en te houden. Zeker bij grote coöperaties als VGZ kan het een valkuil zijn om traditioneel ‘zenden’ de overhand te laten krijgen, wat de leeswaardigheid niet ten goede komt. Het is prijzenswaardig dat VGZ en IZA écht een nieuwe weg met hun klantenmagazines en eindejaar campagnes durven in te slaan en dat BureauZuid daar tot op detail over mee mag denken.’

Inmiddels zijn de redactieteams van VGZ en BureauZuid volop bezig met het produceren van de eerste uitgaves van de magazines, die beide meerdere keren per jaar verschijnen. Klanten van VGZ en IZA ontvangen later dit jaar het eerste resultaat op hun (online) deurmat.

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken