Familytravelbloggers slaan handen ineen

Familytravelbloggers slaan handen ineen
  • Content
  • 3 sep 2015 @ 13:59
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • MarketingDigitaalIntroductie

Niche bloggers hebben de toekomst in het bereiken van de juiste doelgroep. Dat hebben de bloggers die zijn aangesloten bij familytravelbloggers.nl begrepen. Sinds 1 september 2015 hebben meer dan 10 Nederlandse en Belgische bloggers zich verenigd en presenteren zij zich gezamenlijk op deze website. Bijna een derde van de Nederlandse huishoudens bestaat uit een gezin met kinderen en zij besteden 8 procent van hun inkomen aan vakanties en uitjes. Een interessante markt! Zo meldt het persbericht.

De initiatiefnemers van familytravelbloggers.nl zijn Saskia van Klaarbergen (KidsErOpUit.nl) en Tikva Looijen (gezinopreis.nl). Saskia vertelt: ‘Voor ons is het belangrijk dat er tijdens een samenwerking goed wordt gekeken of de bestemming passend is, of de reis bij de blogger en vooral de lezers van het betreffende blog c.q. content  past. De één gaat graag naar een camping en de andere juist niet.’

Op familytravelbloggers.nl vinden destination marketeers van gezinsvriendelijke bestemmingen in één keer de juiste blogger. Onderscheidend is dat er direct zichtbaar is hoeveel unieke bezoekers elke blogger maandelijks heeft. Belangrijker dan bezoekers aantallen is de duidelijke profilering van de deelnemende bloggers, hierdoor is het nog makkelijker om de juiste blogger aan het juiste product te verbinden.

Reislustige gezinnen
Alle aangesloten bloggers bereiken reislustige gezinnen en hun werk wordt gekenmerkt door kwaliteit en betrouwbaarheid. Een duidelijke profilering als familytravelblogger is een belangrijke voorwaarde. ‘We willen juist de meerwaarde van een niche blog laten zien. We onderscheiden ons van traditionele mama- en reisblogs door onze specifieke doelgroep: ouders die van het leven genieten door er op uit te gaan en de wereld te ontdekken’, aldus Looijen.

Campagnes
Op familytravelbloggers.nl staan zowel fresh faces in de blogwereld als gevestigde namen binnen deze niche. Marketeers kunnen zelf bepalen of zij met een individuele blogger gaan werken of een deel van het werk uitbesteden aan familytravelbloggers.nl. Zo kan familytravelbloggers.nl ook helpen met het opzetten en uitvoeren van een campagne. De bloggers van familytravelbloggers.nl hebben gezamenlijk 140 duizend unieke bezoekers en een bereik op social media van meer dan 60 duizend volgers.

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken