Ferrero kiest voor Yune

Ferrero kiest voor Yune
  • Content
  • 18 sep 2015 @ 08:30
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Content

Na een uitgebreide bureau-oriëntatie heeft Ferrero voor Yune gekozen als nieuw digital agency. Yune wordt in Nederland verantwoordelijk voor de digitale strategie, social media, content- en campagne-activiteiten voor de merken Nutella en Tic Tac. 'De visie van Yune op de huidige rol van digital media en de vertaling ervan naar strategie en impactvolle content, was voor ons doorslaggevend bij het kiezen voor Yune als digital partner', zegtt Twan van den Broek, country marketingmanager Benelux bij Ferrero.

Waarde van een merk
Bij Yune geloven ze in de kracht van bewegend beeld: het raakt mensen en het is echt. Het zet je aan het denken en zet ons allen in beweging. Daarnaast houden ze van merken en snappen hoe ze een verhaal in beeld moeten brengen. Want dat moet tegenwoordig. Of het nu een verhaal is waar de waarde van een merk wordt verteld of om een product te introduceren of uit te leggen: It’s all about content!

'Ik vind het een groot compliment dat Ferrero heeft herkend dat uiteindelijk de kwaliteit van content de doorslag geeft en mede daarom voor Yune heeft gekozen. Niet in de laatste plaats ook vanwege onze in-huis video contentproductie', zegt Robert Doggers, strategy director bij Yune.

Over Ferrero
Met het oog op uitbreiding in Europa, besloot Ferrero in 1963 Mon Chéri in Nederland te introduceren, gevolgd door Nutella in 1965, en Tic Tac en Kinder Surprise in 1978.
In lijn met deze strategische visie werd in 1981 een vestiging in Hilversum geopend. Op die manier konden de vertegenwoordigers hun klanten beter bedienen en was Ferrero verzekerd van een goede kennis van haar afzetmarkt. Daarna werden andere producten gelanceerd, zoals Ferrero Rocher in 1984, Kinder Chocolade in 1988 en vele andere merken die nu nog steeds bekend zijn. In 2007 verhuisde het Nederlandse hoofdkantoor naar Breda. 

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken