Ferrero kiest voor Yune
- Content
- 18 sep 2015 @ 08:30
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - Content
- 18 sep 2015 @ 08:30
- Redactie Contentmarketing
Na een uitgebreide bureau-oriëntatie heeft Ferrero voor Yune gekozen als nieuw digital agency. Yune wordt in Nederland verantwoordelijk voor de digitale strategie, social media, content- en campagne-activiteiten voor de merken Nutella en Tic Tac. 'De visie van Yune op de huidige rol van digital media en de vertaling ervan naar strategie en impactvolle content, was voor ons doorslaggevend bij het kiezen voor Yune als digital partner', zegtt Twan van den Broek, country marketingmanager Benelux bij Ferrero.
Waarde van een merk
Bij Yune geloven ze in de kracht van bewegend beeld: het raakt mensen en het is echt. Het zet je aan het denken en zet ons allen in beweging. Daarnaast houden ze van merken en snappen hoe ze een verhaal in beeld moeten brengen. Want dat moet tegenwoordig. Of het nu een verhaal is waar de waarde van een merk wordt verteld of om een product te introduceren of uit te leggen: It’s all about content!
'Ik vind het een groot compliment dat Ferrero heeft herkend dat uiteindelijk de kwaliteit van content de doorslag geeft en mede daarom voor Yune heeft gekozen. Niet in de laatste plaats ook vanwege onze in-huis video contentproductie', zegt Robert Doggers, strategy director bij Yune.
Over Ferrero
Met het oog op uitbreiding in Europa, besloot Ferrero in 1963 Mon Chéri in Nederland te introduceren, gevolgd door Nutella in 1965, en Tic Tac en Kinder Surprise in 1978.
In lijn met deze strategische visie werd in 1981 een vestiging in Hilversum geopend. Op die manier konden de vertegenwoordigers hun klanten beter bedienen en was Ferrero verzekerd van een goede kennis van haar afzetmarkt. Daarna werden andere producten gelanceerd, zoals Ferrero Rocher in 1984, Kinder Chocolade in 1988 en vele andere merken die nu nog steeds bekend zijn. In 2007 verhuisde het Nederlandse hoofdkantoor naar Breda.
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Realityprogramma Het Blok en Praxis... 23-04-2024
- EasyToys lanceert realityshow The... 22-04-2024
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing