Gepersonaliseerde content goed voor klik- en conversieratio's

Gepersonaliseerde content goed voor klik- en conversieratio's
  • Content
  • 10 sep 2015 @ 09:00
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • ContentTrendsE-mailmarketing

De Duitse moderetailer Walbusch past optivo® Recommendations toe voor het optimaliseren van zijn e-mailmarketing met gepersonaliseerde content. Om de cross- en upselling te versterken, past het modebedrijf elke nieuwsbrief en e-mail aan klanten aan op basis van het individuele klikgedrag. Hierdoor verhoogde Walbusch de klikratio op basis van aanbevelingen met 57 procent en de conversieratio met 135 procent.

Walbusch gebruikt e-mailmarketing al enige tijd, en met succes. In het verleden lag de focus vooral op het aanbieden van interessante, commerciële aanbiedingen en het gericht aanbieden van verschillende merken. Walbusch had echter al snel door dat een nog persoonlijker aanpak en een geïndividualiseerd design op basis van productaanbevelingen veel mogelijkheden biedt. Ook bij klanten die al producten te zien kregen waarop ze eerder geklikt hadden werkten sterk gepersonaliseerde aanbevelingen goed. In hun nieuwsbrief kregen ze die producten weer en zo stegen de klik- en conversieratio’s met respectievelijk 9 procent en 27 procent. Zo meldt het persbericht.

Dynamisch klantprofiel
optivo® Recommendations geeft bedrijven de mogelijkheid gepersonaliseerde nieuwsbrieven te verzenden die gebaseerd zijn op dynamische klantprofielen. Het klikgedrag in de nieuwsbrief wordt gebruikt om persoonlijke productaanbevelingen aan een klant te kunnen geven. Ook het klikgedrag in de online shop en het surfgedrag van de klant worden meegenomen. De software voegt vervolgens automatisch gepersonaliseerde productaanbevelingen toe aan de nieuwsbrief. Alle content wordt pas gecreëerd en ingeladen op het moment dat de nieuwsbrief voor het eerst geopend wordt door de ontvanger. Optivo is sinds 2013 onderdeel van Deutsche Post DHL Group.

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken