[Grand Prix Content Marketing 2015] 'Extern meer aanzien'
- Content
- 4 sep 2015 @ 09:45
- Link
-
Lisette Gerbrands
Eindredacteur / webredacteur MarketingTribune
BBP Media - MarketingTribune - Grand Prix Content MarketingAwards
- 4 sep 2015 @ 09:45
- Lisette Gerbrands
In aanloop naar de Grand Prix, die plaats vindt op donderdag 19 november, vragen we winnaars van 2014 wat het winnen van een award hen heeft gebracht. Dit keer spreekt MarketingTribune met Piet Hein Goossens, brand manager bij MPG. Het winnen heeft MPG. extern meer aanzien opgeleverd. Met het personeelsmagazine van UWV hebben ze twee jaar op rij gewonnen als beste interne magazine en nu werd MPG. genomineerd voor het beste ontwerp. 'Als je jaren op rij in de prijzen valt met hetzelfde magazine geef je aan dat je het vak, interne communicatie in dit geval, begrijpt. Dat is voor ons fijn, maar klanten realiseren zich ook dat je de juiste partner bent', zegt Goossens
Wat heeft het winnen van een Grand Prix voor jou en je organisatie betekend?
Intern trots. Zowel bij het winnend team als bij de rest van de collega’s. Het is altijd bijzonder om genomineerd te worden of te winnen. Het verbindt altijd. Vorig jaar hadden we negen nominaties en wonnen we onder andere goud met Allerhande. Dat was enorm. De dag na de uitreikingen werden de winnende teams door het hele bureau met taart en champagne binnengehaald en in het zonnetje gezet. Het is ook een bevestiging dat we de goede richting aanhouden. Daarnaast versterkt het de relatie met de opdrachtgever. Voor hen is winnen natuurlijk ook speciaal. Het maakt hen ook supertrots.
Wat heeft het vorig jaar voor jullie heeft opgeleverd (zowel intern als buiten je organisatie)?
Extern meer aanzien. Met het personeelsmagazine van UWV hebben we twee jaar op rij gewonnen als beste interne magazine en nu werden we genomineerd voor het beste ontwerp. Als je jaren op rij in de prijzen valt met hetzelfde magazine geef je ook aan dat je het vak, interne communicatie in dit geval, goed begrijpt. Dat is voor ons fijn. Maar klanten realiseren zich ook dat je de juiste partner bent.
Wat is er sinds vorig jaar bij jullie in dit opzicht veranderd (hebben jullie de winnende case nog aangepast, andere middelenmix, onderzoek gedaan?)
Er is een bewustwording ontstaan dat het er toe doet om mee te doen. Prijzen winnen is altijd leuk en goed. On the long term beklijft het. Daarnaast leg je samen met de opdrachtgever de lat toch steeds hoger. Je wilt het nog beter doen dan het voorgaande jaar.
Waarom moet iemand cases inzenden?
Insturen op zich is al spannend. Dat schept eigenlijk al een band in het team en met de opdrachtgever. Nominaties zijn dan al iets om trots op te zijn. Winnen geeft een soort van euforie. Er moet altijd een reden zijn om feest te vieren. Dat dragen we intern, maar ook extern, graag uit.
Over MPG.
MPG. is de nieuwe naam voor MediaPartners Group. Bij MPG. doen we liever niet moeilijk over vakjargon. Waar het op neer komt is dat we begrijpen dat je met de juiste content merken en publiek met elkaar kunt verbinden. Daar komt een bepaalde creativiteit bij kijken waarmee we middelen op de juiste wijze in weten te zetten. We noemen dat ook wel content & creativity. We zijn goed in de productie en distributie van schaalbare content. Het meest recente voorbeeld daarvan is de doorvertaling van Allerhande naar Savory dat we dit jaar samen met Albert Heijn in de USA hebben gelanceerd.
We werken continu vanuit de gedachte en verwachting van het publiek van onze klant. Van wat hij/zij, het publiek, nu, op dit moment, nodig heeft. Daarom meten we alles wat we doen om altijd, elke dag, de juiste oplossingen te kunnen ontwikkelen.
MPG. werkt voor A-merken zoals Ahold, ABN Amro, KPN, UWV, Shell, Heineken, KNMV, Espria, Rabobank en Staatsbosbeheer.
-
Lisette Gerbrands
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Eindredacteur / webredacteur MarketingTribune
- Website:http://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
- Nespresso gaat tot op de bodem met... 27-03-2024
- Live uitzending Olympische Spelen op... 20-03-2024
- Yune wint pitch tijdens Branded... 19-03-2024
- Branded Content Event 2024: AI en... 19-03-2024
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing