Toon van Eneco & RTL Woonmagazine creëren samen content

Toon van Eneco & RTL Woonmagazine creëren samen content
  • Content
  • 3 sep 2015 @ 07:16
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Branded contentSocial mediaTelevisieVideo

Toon® van Eneco en RTL Nederland slaan voor het derde seizoen de handen ineen met een samenwerking rond het woon- & lifestyleformat RTL Woonmagazine. Het komende seizoen wordt het format verrijkt met een extra online content laag. Presentator en binnenhuisarchitect Michiel de Zeeuw wordt binnen deze nieuwe samenwerking spokes person voor Toon van Eneco. Als dé expert op het gebied van wonen geeft hij op TV en via diverse online video’s relevante woontips, waarin de verschillende USP’s van Eneco’s intelligente thermostaat Toon zijn geïntegreerd. Thema’s als woongemak, duurzaamheid en design staan hierin centraal.

De online woontips zijn vanaf de start van het nieuwe seizoen wekelijks te zien via de RTL XL app en RTLwoonmagazine.nl. Daarnaast krijgt het digitale RTL Nieuws Magazine een woonkatern waarin het format en Toon centraal staan. De campagne wordt aangejaagd via identspots op TV, interactieve streamspots, social media kanalen van RTL en alle owned media kanalen van Eneco.

Partner Woonmagazine
Aniek Gort, marketingcommunicatie-adviseur Toon bij Eneco: ‘Als partner van RTL Woonmagazine hebben we twee seizoenen in program geparticipeerd. We waren op zoek naar een innovatieve samenwerking waarbij we middels een natuurlijke integratie binnen de media en middelen Toon goed kunnen positioneren en nog meer inspelen op de behoefte van de consument. Daarom schreven we samen met mediabureau Mindshare een pitch uit. RTL ontwikkelde in en rondom RTL Woonmagazine een concept dat perfect aansloot bij onze doelstellingen: relevante content maken die een bijdrage levert aan de belevingswereld van de consument en dat aanbieden op kanalen met een groot en doelgroepgericht bereik.’

Samen creëren
Richard Knaap, accountmanager Special Advertising bij RTL Nederland: ‘Samen met de adverteerder content creëren, waarbij goed wordt gekeken waar het merk voor staat én wat de doelgroep wil zien, wordt steeds belangrijker. RTL fungeert in deze samenwerking met Eneco als een zogenaamde ‘one-stop-shop’. We zijn vanuit verschillende afdelingen betrokken bij conceptontwikkeling, strategie, creatie, productie, redactie en zorgen voor distributie binnen het juiste umfeld zowel op TV als online.’

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken