Workshop online magazines maken

Workshop online magazines maken
  • Content
  • 18 sep 2015 @ 14:44
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • WebsitePrintTrends

Nog niet eerder was het aanbod van online magazines en nieuwsbrieven zo groot als vandaag de dag. En nog nooit was het maken en publiceren ervan zo makkelijk. Maar hoe effectief en aantrekkelijk zijn die zelfgemaakte online magazines? Niet iedereen kan zomaar aan de slag. Bladen maken, ook online bladen maken, is een vak waarbij technieken, genres en een duidelijke bladformule de vertrekpunten zijn. Readmore en Linea Recta Media organiseren daarom gezamenlijk een workshop ‘Online magazines maken’.

In de workshop komen twee werelden bijeen. De innovatieve online design- en publishingmogelijkheden van het Readmore-platform. En de ervaring met het maken van bladen van Linea Recta Media. Die combinatie zorgt ervoor dat alle facetten van het online bladen maken op elkaar worden afgestemd. Doel van de workshop is om bedrijven die zelf een magazine willen publiceren een goede basis te bieden, niet alleen technisch, maar ook vakinhoudelijk.

Kwaliteit verbeteren
Mick Niepoth, oprichter van Readmore, ziet in de workshop de logische vervolgstap voor de klantenbase van Readmore om de kwaliteit van online magazines te verbeteren. ‘Via het Readmore-platform worden jaarlijks wereldwijd honderdduizenden online magazines gepubliceerd. Met deze workshop bieden we de deelnemers de mogelijkheid hun product te verbeteren. En we brengen ze samen, zodat ze kunnen sparren over vragen en ervaringen.’

Van chapeau tot hoerenjong
De workshop wordt vanuit Linea Recta Media verzorgd door Gijs Coffeng. Hij vertelt: ‘Deze workshop helpt beginnende makers snel op weg. In een dag leer je de basisprincipes van het bladen maken. Ik vind het een aanvulling in de wereld van de selfpublishing. Want die basis heb je echt nodig om iets te maken wat effect sorteert.’

Van stoppertjes tot stopping power. Van chapeau tot hoerenjong. Wat is de rol van rubrieken, hoe houd je het blad spannend tot de laatste pagina, welk lettertype kies je en hoe zorg je ervoor dat het blad gelezen en bekeken wordt? Genres, doelgroepen, ritme en tekst/beeld-verhoudingen, het komt allemaal voorbij. Maar ook de techniek komt uitgebreid aan bod. Want hoe je deze bladenkennis online toepast op het platform van Readmore en wat de online mogelijkheden precies zijn, wordt door een productspecialist van dit jonge bedrijf tijdens de workshop uitgelegd.

Meer informatie over de workshop (22 oktober, 24 november en 16 december) staat op deze site.

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken