[Content Marketing Congres] 'Native advertising verwarrend voor consument'

[Content Marketing Congres] 'Native advertising verwarrend voor consument'
  • Content
  • 2 okt 2015 @ 09:03
  • Link
  • Lisette Gerbrands
    Lisette Gerbrands

    Eindredacteur / webredacteur MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • EvenementContent

Het Content Marketing Congres - dat voorheen gepresenteerd werd als het Customer Media Congres - belooft een interessante dag te worden. Niet alleen heeft het event een nieuwe naam gekregen, maar wordt het ook gescheiden van de awarduitreiking de Grand Prix. De volgende stap in contentmarketing is de verkenningstocht die centraal staat op woensdag 4 november in DeFabrique in Maarssen.

Na de enorme opmars van contentmarketing de afgelopen jaren is het tijd om met inspirerende sprekers en aan de hand van succesvolle cases te bepalen wat er goed gaat in dit vakgebied, maar tegelijkertijd kijken we ook naar wat de learnings zijn en hoe het eventueel anders moet. Het thema is alleszeggend: Do or Die, Content Marketing The Next Step. Eén van de grote sprekers op deze dag is Matt Petersen, van McMurry/ TMG, één van de belangrijkste mensen op het gebied van contentmarketing in de VS. Verwarrend Petersen komt uit de uitgeefwereld (Meredith) en stapte in 2009 over naar Hearst Magazines als senior vice president om daarna zeer succesvol invulling te geven aan McMurry/TMG. Recent is zijn bureau gefuseerd met Manifest Digital.Petersen geeft zijn visie op de ontwikkelingen van contentmarketing. Ook in de VS is men op zoek naar de ‘next step’. Petersen: ‘Native advertising is iets waar bedrijven in de VS veel geld mee verdienen, maar is in mijn ogen voornamelijk verwarrend voor de consument. Tijdens het congres zal hij een beeld schetsen vanuit Amerikaans perspectief en zal in discussie gaan met de zaal.

Effectiviteit
Ook Christine Liebrecht, van de Universiteit van Amsterdam, geeft haar visie op het vakgebied. Liebrecht deed een wetenschappelijk onderzoek naar de effectiviteit van verschillende soorten content voor contentmarketing. Naast Liebrecht zijn Rainer Burkhardt, managing partner C3 en MPG, Uitgever van Allerhande in Amerika, sprekers op het congres. Parallelsessies worden onder andere verzorgd door Saskia Bon en Simone Agema van KNGF, Olaf Bleekemolen van IBM, Robert Heckert van Sanquin, Pieter Vereertbrugghen van Cypres.

Cage fight
Op het congres vindt ook een ‘cage fi ght’ plaats, of beter gezegd een discussie over de ontwikkelingen in het communicatievak. Aad Kuijper zal als reclamemaker bij het succesvolle reclamebureau Alfred, discussiëren met Rogier IJzermans, ceo van Born05. Dit gebeurt aan de hand van een aantal pittige stellingen en staat onder leiding van moderator Ronald Voorn. In de middag vindt de sessie ‘Staalkaart’ plaats waar een staalkaart van de beste contentmarketingcases van de afgelopen jaren wordt getoond. Voorn laat zien waardoor wij nu geïnspireerd raken.Kortom een dag vol interessante discussies, keynotes en parallelsessies.

Event informatie
Wanneer: 4 november
Waar: DeFabrique. Maarssen
Hoe duur: Normaal tarief, € 445,-; MarketingTribune-abonnees en bezoekers vorige edities: € 345,-; zzp'ers: € 195,;
Inschrijven: www.contentmarketingcongres.nl

Lisette Gerbrands

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken