DreamWorks blaast leven in speelgoedcollectie Ikea

DreamWorks blaast leven in speelgoedcollectie Ikea
  • Content
  • 22 okt 2015 @ 09:52
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • OnderzoekStorytellingAnimatieVideo

Ikea introduceert de nieuwe Lattjo speelgoedcollectie die het belang van spelen onderschrijft. DreamWorks Animation maakte hiervoor 25 korte animatiefilms van de karakters. DreamWorks is ook bekend van de animatiefilms Shrek en Bee Movie. De collectie haalt het kind in iedereen naar boven en inspireert ouders om meer met hun kinderen te spelen. De eerste animatiefilms gaan begin november in première op het YouTube kanaal van Ikea.

De nieuwe speelgoedcollectie is ontwikkeld op basis van inzichten uit een groot wereldwijd speelonderzoek. ‘De collectie is bedoeld om samen spelen tussen ouders en kinderen te stimuleren. Samen spelen met je kroost blijkt het perfecte middel om werkdruk, stress en vermoeidheid van je af te schudden. Daar maak je graag tijd voor vrij’, zegt Maria Thörn, Range Manager bij Children’s Ikea.

Serie van speelse stop motion animaties
Ikea en DreamWorks Animation hebben samengewerkt aan een serie korte animatiefilms waarin karakters uit de nieuwe collectie in een speelse 2D en stop motion animatie te zien zijn. Om de collectie tot leven te brengen, is er gebruik gemaakt van de expertise van DreamWorks Animation op het gebied van storytelling. “IKEA en DreamWorks geloven beide dat het voor iedereen belangrijk is om meer te spelen. We delen ook onze passie voor geweldige verhalen. We zijn erg blij dat DreamWorks Animation ons helpt om het verhaal van Lattjo te vertellen. We hopen dat Lattjo onze klanten helpt bij het creëren van hun eigen verhaal’, zegt Cindy Andersen, business area manager bij Children’s Ikea.


Reactie DreamWorks
‘DreamWorks Animation gelooft in de kracht van geweldige verhalen. Samen met onze beste storytellers hebben we een serie gemaakt waarin fantasie en spelen gevierd worden. We hopen de kijkers te verrassen wanneer zij kennis maken met deze karakters’, zegt Brian Robinson, hoofd van creative design en development bij DreamWorks Animation.

Op zoek naar nieuwe ideeën en samenwerkingen De karakters, die geïnspireerd zijn op insecten, wortels, dieren en planten, duiken overal in de collectie op. Van de roofvogel met hoogtevrees tot de wortelkoningin die vast zit tussen twee werelden: de animatiefilms tonen de diverse karakters in unieke en vaak hilarische situaties binnen hun eigen werelden. ‘Het is onze missie om dingen beter te maken en daarom zijn we altijd op zoek naar nieuwe ideeën, nieuwe technieken en nieuwe samenwerkingen. Deze samenwerking met Dreamworks is spannend omdat het onze ontwerpen nieuw leven inblaast en het de productbeleving van Ikea groter, breder en beter maakt. En, er komt nog meer aan - dus blijf kijken’, zegt Marcus Engman, design manager bij Ikea. Tot het voorjaar van 2016 zullen er regelmatig nieuwe animatiefilms verschijnen op deze site. 

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken