DSM en 1Camera winnen Silver Dolphin Award

DSM en 1Camera winnen Silver Dolphin Award
  • Content
  • 19 okt 2015 @ 10:01
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • VideoAwardsContent

Koninklijke DSM, het wereldwijde Life Sciences and Materials Sciences bedrijf en 1Camera hebben de Silver Dolphin Award gewonnen in de categorie “corporate film”, voor de film ‘Unsung Heroes of Science’. De uitreikingsceremonie vond op donderdag 15 oktober plaats in Cannes, Frankrijk. De 4 minuten-durende film is gemaakt in samenwerking met corporate cinema agency 1Camera en vertelt het verhaal van vijf tot dan toe onbekende, internationale wetenschappers, die met hun passie en doorzettingsvermogen een bijdrage leveren aan een betere wereld.

De film Unsung Heroes of Science is op YouTube beschikbaar en is onderaan dit artikel te zien. De film is onderdeel van een bredere campagne waar het online platform ook deel van uitmaakt. Op dit platform kunnen mensen zowel wetenschappelijke achtergrond verhalen lezen als ideeën uitwisselen die zouden kunnen bijdragen aan een betere wereld

Bron van inspiratie
Jos van Haastrecht, Director Global Brand, Digital and Communications bij DSM: ‘Bij DSM geloven we dat de wetenschap van cruciaal belang is in het ontwikkelen van een gezondere, duurzamere en meer welvarende maatschappij. Wetenschappers zijn een bron van inspiratie voor ons. Met deze film willen we deze ‘unsung heroes of our time’ onder de aandacht te brengen door hun positieve bijdrage aan de maatschappij te benadrukken.’

Echte verhalen
Jasper Claus, Creative Director and Partner bij 1Camera: ‘Een belangrijk element in het concept van deze film was om echte wetenschappers met echte verhalen te selecteren en het meeste uit hun acteer prestatie te halen. De wetenschappers herbeleefden hun verhalen voor het oog van de camera en dat zorgde voor een dynamische film vol actie en emotie, en onderstreepte DSM’s boodschap dat de wetenschap daadwerkelijk de wereld kan verbeteren.”

Cannes
De Cannes Corporate Media & TV Awards was een zeer competitief evenement met meer dan 772 inzendingen van over de hele wereld. De inzendingen werden beoordeeld door meer dan 60 juryleden bestaande uit filmexperts en professionals in de marketing en communicatie branche.

1Camera
1Camera gelooft in de kracht van video. Om mensen te bewegen, intellectueel, emotioneel en esthetisch te prikkelen, aan het denken te zetten (of juist aan het lachen). Of een moeilijk onderwerp helder en begrijpelijk te maken. Hun missie is om film als kunstvorm toe te passen op corporate video communicatie om deze next-level te maken. 1Camera noemt dit: Corporate Cinema.



Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken