Succesvolle start Wenneker.be in België

Succesvolle start Wenneker.be in België
  • Content
  • 23 okt 2015 @ 16:21
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • VideoContent

Wenneker Amsterdam kan tevreden terugkijken op de eerste 8 maanden van z'n Belgische vestiging Wenneker.be. Maurice Wenneker en Maartje van Wijk waagden 1 februari 2015 de stap en startten samen met partners Cris Jansen en Emily Rammant, Wenneker.be. Volgens de laatste peiling van Media Marketing staat het productiehuis na een reeks gewonnen pitches en enkele aansprekende nieuwe klanten nu al in de top-5.

Oprichter-directeur Maurice Wenneker is zelf ook verrast door het succes: 'Dit is echt boven alle verwachting. We zijn begin dit jaar heel bescheiden begonnen, met twee man in een charmant pandje in het centrum van Gent. En nu zijn we al met 9 fulltime medewerkers en betrekken begin 2016 ons nieuwe pand.'

Online films
'In Nederland heerst nog wel eens de perceptie dat we voornamelijk goedkope internetfilmpjes maken', constateert Maartje van Wijk. 'Maar Belgische topbureaus als BBDO, DDB Brussels & Famous weten ons te vinden voor juist het hoge segment commercials en online films. Daarnaast werken we hier in België inmiddels ook direct voor merken als Gamma, Carglass, Argenta & Partena.'

Vijfde plek
Opvallend zijn de drie spraakmakende commercials die Wenneker onder regie van Rob Lücker maakte voor Lidl. De samen met DDB ontwikkelde web-serie Back to BASE is al bekroond met een prestigieuze gouden MIXX Award. De nieuwe televisiecommercials komen in november op de buis.
Media Marketing houdt een dynamische lijst bij van de dertig beste productiehuizen van België en na 8 maanden staat Wenneker.be in die lijst al op de vijfde plaats. Emily Rammant: 'We pitchen en winnen tegen de nummers 1 en 2 van die lijst, dus mijn verwachting is dat we eind dit jaar zelfs nog verder zullen stijgen.' Het pitchen gaat Wenneker.be de eerste maanden inderdaad goed af. De nieuwe spot voor het oer-Belgische biermerk Duvel werd aan het verse productiehuis toegekend en ook versloeg Wenneker.be maar liefst 15 bureaus in een aanbesteding voor de Belgische overheids instantie FIT, die zich inzet voor het promoten van Vlaanderen in het buitenland. Cris Jansen: 'Wenneker.be wordt door het winnen van deze pitch de komende vier jaar het exclusieve bureau voor het ontwikkelen en produceren van content.'

Kennis en kunde verenigd
Maurice Wenneker: 'In een snel groeiend bedrijf is het natuurlijk wel essentieel dat je de juiste mensen om je heen hebt. Waar we blij mee zijn is dat we in staat zijn geweest om een aantal top-producers aan te trekken die de perfecte basis vormen voor het team. Zoals bijvoorbeeld executive producer Vanessa Jacob die zorgt voor een schat aan ervaring in het high end-segment.' Maartje van Wijk: 'We zijn eigenlijk nog maar net begonnen en toch staat er nu al een bedrijf waarin de kennis en kunde uit Nederland wordt verenigd met die van onze Belgische partners.'

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken