YouTube-serie over Ikea Food Challenge

YouTube-serie over Ikea Food Challenge
  • Content
  • 22 okt 2015 @ 16:10
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Video

Dertien gerechten, vier finalisten, drie juryleden en één winnaar: dat zijn de ingrediënten van de nieuwe webserie die vandaag van start gaat op het YouTube kanaal van Ikea Nederland. Het woonwarenhuis startte in september de Food Challenge, een online wedstrijd waarin Ikea op zoek is naar een nieuw gerecht voor het menu van haar restaurants. Uit meer dan 700 inzendingen selecteerde Ikea samen met de vakjury dertien kandidaten die strijden om een plek in de finale. De jury, de kandidaten en hun gerechten zijn wekelijks te volgen in de zesdelige YouTube-serie die vandaag van start gaat. Het gerecht waarbij de vingers het meest worden afgelikt komt begin 2016 op het menu van alle restaurants van Ikea Nederland.

In september riep het woonwarenhuis foodies op om hun culinaire creaties voor de Ikea Food Challenge te delen op Instagram met #IKEAfoodchallenge en te verzilveren op Ikea .nl/foodchallenge. De vakjury - bestaande uit chef-kok Robert Kranenborg, Elle Eten-hoofdredacteur Klaartje Scheepers en food blogger Pauline Weuring van Uitpaulineskeuken.nl - selecteerde samen met Ikea de dertien beste gerechten, één uit de omgeving van iedere Ikea-winkel in Nederland. In de YouTube-serie bezoeken de juryleden de dertien geselecteerde kandidaten om de gerechten te proeven. Uiteindelijk blijven er vier finalisten over die tijdens een speciale masterclass hun gerecht verfijnen. Tijdens de finale uitzending op donderdag 26 november wordt het winnende gerecht bekend gemaakt. Dit gerecht staat begin 2016 op het menu van alle restaurants van Ikea Nederland. De bedenker ervan wint tevens een droomkeuken ter waarde van 6.500.- euro.

Aandacht voor gezond eten en drinken
De Food Challenge is de tweede webserie op YouTube. Eerder konden volgers al genieten van ataloggers, een driedelige serie over de lancering van de nieuwe catalogus 2016. In de nieuwe catalogus is dit jaar veel aandacht voor het leven in en om de keuken en voor gezond eten en drinken. In alle restaurants, bistro’s en swedish food markets ligt komende jaren de nadruk op een meer gevarieerd en gezond aanbod van betaalbaar en duurzaam geproduceerde voeding.



We publiceerden al eerder een artikel over de Ikea Food Challenge.

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken