LVB Networks grote winnaar bij Grand Prix Content Marketing

LVB Networks grote winnaar bij Grand Prix Content Marketing
  • Content
  • 23 nov 2015 @ 09:45
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Grand Prix Content Marketing

LVB Networks heeft bij de Grand Prix Content Marketing-awards vier prijzen binnengesleept. Het contentmarketing bureau uit Amersfoort werd een van de twee grote winnaars van het jaar. Werk voor Wereld Natuur Fonds, Sligro, ABN AMRO Mees Pierson en HVG viel in de prijzen. Aart Lensink, creatief directeur van LVB Networks: ‘Dankzij het vertrouwen van onze klanten en de goede samenwerking met hen is het weer gelukt om de toon te zetten in contentmarketing in Nederland. We zijn onze klanten daar dankbaar voor en werken ondertussen keihard verder om volgend jaar nog meer, nog mooiere en meer effectieve cases te kunnen laten zien.’

Het YouTube kanaal van WNF – dat een make-over kreeg van LVB Networks - is door de jury uitgeroepen tot ‘Best branded channel’. Het doel was om WNF online een gezicht te geven met een succesvol YouTube-kanaal. Met goed vindbare series en programma’s rondom helden in het veld. Het vergroten van de online zichtbaarheid van WNF en hun behaalde resultaten is goed gelukt. Organisch zijn er 25 procent meer views op de kanalen dan voor de nieuwe content en make-over van het kanaal. De aflever- en responseratio’s van de email nieuwsbrief zijn sinds de start spectaculair gestegen en structureel boven de benchmark cijfers van de branchevereniging.

Beste effect e-mail
Vorig jaar won Foodbrigade van Sligro al vier prijzen bij de GPCM. Dit jaar werd de doelgroep nog beter bereikt door de inzet van e-mail. De beste content van het platform wordt primair in de e-mail nieuwsbrief aangeboden. De content bereikt daarmee het hart van de doelgroep: duizenden horecaondernemers en chefs die zakelijk slimmer willen worden. Dat de nieuwsbrief zijn werk doet blijkt uit de cijfers. De aflever- en response ratio’s liggen sinds de start structureel en ver boven de benchmark cijfers van branchevereniging DDMA (bron: Nationale Email Benchmark 2015). Uitschieter is de zogenaamde doorklik ratio (indicator van de relevantie van de nieuwsbrief) die bijna twee keer boven het landelijke gemiddelde ligt.

Beste cover
Voor ABN Mees Pierson heeft LVB Networks het maandelijkse printmagazine ‘Financial Focus’ ontwikkeld. Daarin worden koersen en andere informatie omgezet tot een always-on contentstrategie. Het doel was om de doelgroep –vermogenden- zich verbonden te laten voelen met de content en daarmee met het merk Financial Focus. De nieuwe instroom van klanten naar aanleiding van het blad zijn ver boven verwachtingen. Het onderscheidende en herkenbare karakter van ‘Financial Focus’ wijkt in alle opzichten af van de andere banken. Dit zie je ook terugkomen in de cover.

Beste gebruik fotografie
LVB Networks heeft met de cover van Holland Lawyer de award voor ‘Beste gebruik fotografie’ gewonnen. De prijs werd binnengesleept met de editie over faillissementen. De doelstelling van HVG, op een opvallende manier een uitgekauwd juridisch onderwerp behandelen, is bereikt. Vanaf de cover wordt een verhaal van een ondernemer verteld die de tragedie van de laatste vijf jaar goed kon uitbeelden.

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken