Sanoma wint Customer Data Award

Sanoma wint Customer Data Award
  • Content
  • 18 nov 2015 @ 10:24
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • ContentBig dataAwards

Brancheorganisatie DDMA heeft de Customer Data Award 2015 uitgereikt aan Sanoma. De award is een waardering voor de succesvolle wijze waarop Sanoma klantgegevens inzet om producten te verbeteren en content te personaliseren. Met de overwinning laat het mediabedrijf de drie overige genomineerden Emté, KPN en V&D achter zich. Ewout Vis, Manager Marketing Intelligence & Big Data bij Sanoma: ‘De Customer Data Award is een geweldige waardering voor het hele datateam van Sanoma.’

Vis vervolgt: ‘Het laat zien dat data niet over nulletjes en eentjes gaat, maar over mensen. Mensen zitten niet continu te wachten op advertenties, dus het is de kunst om relevant te zijn. De enige manier waarop je dat kan doen, is door data-driven te werken. We combineren het surfgedrag van mensen in ons netwerk van meer dan 60 merken met onder meer abonnementsgegevens van onze tijdschriften, GPS-data, interesseprofielen en weerinformatie en tonen gebruikers op basis daarvan gepersonaliseerde content. Na een test bij VT Wonen rollen we deze aanpak nu uit over alle merken van Sanoma. We zagen namelijk niet alleen de aantallen kliks stijgen, maar ook de omzet groeien.’

Data is de toekomst
Kees Groenewoud (Cmotions), juryvoorzitter van de Customer Data Awards: ‘De aanpak van Sanoma is een perfect voorbeeld van hoe je data in kunt zetten, zodat zowel het bedrijf als de klant er voordeel van heeft. Marketing heeft alles te maken met personaliseren en relevant zijn en dus moet je als organisatie data omarmen. Sanoma loopt voor in deze ontwikkeling en toont tevens de nodige durf. Daarbij is Sanoma ook open naar consumenten over hoe wordt omgegaan met de verzamelde data. Een winnende combinatie.’
 

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken