Studio Piraat wint pitch Duits-Nederlandse Handelskamer

Studio Piraat wint pitch Duits-Nederlandse Handelskamer
  • Content
  • 10 nov 2015 @ 15:20
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • PitchesContentPrintDoelgroepen

Deze maand lanceert de Duits-Nederlandse Handelskamer (DNHK) het vernieuwde magazine Markt. Met een inhoudelijke verdiepingsslag en een geheel vernieuwde visuele identiteit heeft Studio Piraat het blad herpositioneerd van ledenblad naar merk. Na het winnen van de pitch mocht Studio Piraat voor de DNHK aan de slag om het magazine nieuw leven in te blazen. Een nieuwe identiteit, typografie, fotografie en layout in een aangepast formaat magazine zorgen voor een sterk merk.

Dit alles met een tweeledig doel; de huidige leden in Duitsland en Nederland binden en een bredere lezersdoelgroep bereiken. Markt wordt hiermee gepositioneerd als een eigen entiteit binnen de DNHK.

Archetypen als uitgangspunt
Op basis van een doelgroep analyse van de DNHK heeft Studio Piraat de consumentenbehoeften ondergebracht in het archetypemodel. Met dit merkenmodel wordt consequent ingespeeld op de behoeften van de lezers, om op die manier de juiste doelgroepen te binden en te betrekken bij het merk. Van redactionele inhoud tot fotografie; alle aspecten van het blad zijn binnen het passende archetype consistent doorgevoerd.

Zoek de verschillen
Het magazine Markt is ontwikkeld in nauwe samenwerking met de DNHK. Voor alle thema’s binnen het blad is de vorm en communicatieboodschap bekeken en trad Studio Piraat op als redactioneel adviseur, met aandacht voor vorm, stijl en inhoud. Het magazine laat op een beeldende en creatieve manier de overeenkomsten en verschillen zien tussen Duitsland en Nederland. Daarbij is er een cruciale rol gevrijwaard voor datavisualisaties zoals bij economische macrocijfers.

Verbinding
Een sterk en herkenbaar magazine, zowel visueel als inhoudelijk passend bij de doelgroep. Met de groei naar 8.000 magazines overstijgt het merk Markt de status van ledenblad en claimt het de positie als één van de belangrijkste verbinders tussen Nederland en Duitsland.

Over de DNHK
De Duits-Nederlandse Handelskamer (DNHK) bevordert en ondersteunt al ruim 110 jaar de Nederlands-Duitse zakelijke betrekkingen. Als adviesonderneming biedt de DNHK de service voor ondernemingen die in het respectievelijke buurland actief willen worden of daar zakelijke contacten zoeken.

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken