Studio Piraat wint pitch Duits-Nederlandse Handelskamer
- Content
- 10 nov 2015 @ 15:20
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - PitchesContentPrintDoelgroepen
- 10 nov 2015 @ 15:20
- Redactie Contentmarketing
Deze maand lanceert de Duits-Nederlandse Handelskamer (DNHK) het vernieuwde magazine Markt. Met een inhoudelijke verdiepingsslag en een geheel vernieuwde visuele identiteit heeft Studio Piraat het blad herpositioneerd van ledenblad naar merk. Na het winnen van de pitch mocht Studio Piraat voor de DNHK aan de slag om het magazine nieuw leven in te blazen. Een nieuwe identiteit, typografie, fotografie en layout in een aangepast formaat magazine zorgen voor een sterk merk.
Dit alles met een tweeledig doel; de huidige leden in Duitsland en Nederland binden en een bredere lezersdoelgroep bereiken. Markt wordt hiermee gepositioneerd als een eigen entiteit binnen de DNHK.
Archetypen als uitgangspunt
Op basis van een doelgroep analyse van de DNHK heeft Studio Piraat de consumentenbehoeften ondergebracht in het archetypemodel. Met dit merkenmodel wordt consequent ingespeeld op de behoeften van de lezers, om op die manier de juiste doelgroepen te binden en te betrekken bij het merk. Van redactionele inhoud tot fotografie; alle aspecten van het blad zijn binnen het passende archetype consistent doorgevoerd.
Zoek de verschillen
Het magazine Markt is ontwikkeld in nauwe samenwerking met de DNHK. Voor alle thema’s binnen het blad is de vorm en communicatieboodschap bekeken en trad Studio Piraat op als redactioneel adviseur, met aandacht voor vorm, stijl en inhoud. Het magazine laat op een beeldende en creatieve manier de overeenkomsten en verschillen zien tussen Duitsland en Nederland. Daarbij is er een cruciale rol gevrijwaard voor datavisualisaties zoals bij economische macrocijfers.
Verbinding
Een sterk en herkenbaar magazine, zowel visueel als inhoudelijk passend bij de doelgroep. Met de groei naar 8.000 magazines overstijgt het merk Markt de status van ledenblad en claimt het de positie als één van de belangrijkste verbinders tussen Nederland en Duitsland.
Over de DNHK
De Duits-Nederlandse Handelskamer (DNHK) bevordert en ondersteunt al ruim 110 jaar de Nederlands-Duitse zakelijke betrekkingen. Als adviesonderneming biedt de DNHK de service voor ondernemingen die in het respectievelijke buurland actief willen worden of daar zakelijke contacten zoeken.
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
- Studio Piraat
- Markt
- content
- Duits-Nederlandse Handelskamer
- magazine
- pitch
- herpositionering
- datavisualisatie
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Realityprogramma Het Blok en Praxis... 23-04-2024
- EasyToys lanceert realityshow The... 22-04-2024
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing