Warsteiner lanceert 'Do it Right' documentairereeks

Warsteiner lanceert 'Do it Right' documentairereeks
  • Content
  • 19 nov 2015 @ 12:56
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • VideoBranded content

Biermerk Warsteiner lanceert een eigen documentairereeks. De 6-delige serie draait om het thema ‘Do it Right’ en is geproduceerd door filmmaker Niels van den Top. In de documentaires vertellen zes hoofdpersonen over de weg die zij hebben afgelegd om hun droom te realiseren en de keuzes die zij hiervoor hebben gemaakt. Het biermerk wil met deze documentairereeks mensen inspireren om hun passie te volgen.

Dit sluit aan bij de ‘Do it Right’ campagne van Warsteiner die zowel in Nederland als internationaal wordt uitgerold. De centrale boodschap: als je iets doet, wat het ook is, doe het met volle overgave. De volledige ‘Do it Right’ documentairereeks is te bekijken via Warsteiner.nl/DOITRIGHT.

Met volle overgave
‘Do it Right’ is meer dan een motto. Het is een houding, een attitude. Een manier van leven waar lef voor nodig is. Dat is een levenswijze waar alle zes de hoofdpersonen van de ‘Do it Right’ documentairereeks, net als Warsteiner, in geloven. Typografisch kunstenaar Pieter Ceizer, modeontwerper Mick Keus, gitarist Dirkjan de Wit, surfer Yannick de Jager, filmmaker en fotograaf Joost Vandeburg en restauranteigenaar Rens van Mackelenbergh hebben allemaal een ‘Do it Right’ verhaal. Zij kozen er allemaal voor om hun passie én hart te volgen en ongebaande paden te bewandelen; ieder met hun eigen beweegredenen. In elke aflevering wordt het verhaal van één van de hoofdpersonen filmisch in beeld gebracht. De documentaires laten zien hoe één beslissing die met passie is gemaakt, het hele leven kan veranderen.

Do it Right campagne
Met de ‘Do it Right’ documentairereeks wil Warsteiner vieren dat mensen het lef hebben om hun eigen pad te volgen en iedereen inspireren ergens met volle overtuiging voor te gaan. Dat is ook hoe Warsteiner al jarenlang traditiegetrouw hun bier brouwt. De familiebrouwerij stelt al sinds 1753 de kwaliteit van haar producten centraal in haar bedrijfsvoering, door enkel te werken met 100 procent natuurlijke ingrediënten en altijd te brouwen volgens het Reinheitsgebot.
Het biermerk is sinds de 20e eeuw sterk verbonden met kunst, design en ‘premium sports’, en sponsort verschillende evenementen zoals Dekmantel, Dockyard Festival, Bloom Award, IFFR en het KLM Open.
 

Credits: BLEND\BUREAUX onder meer creatie en uitvoering..



Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken