YouTubers strijden tegen elkaar in Doritos Drone Race
- Content
- 3 dec 2015 @ 09:40
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - Video
- 3 dec 2015 @ 09:40
- Redactie Contentmarketing
Fitzroy ontwikkelde voor PepsiCo een nieuwe Doritos-campagne waarin bekende Nederlandse YouTubers met drones tegen elkaar racen. In teams met ervaren drone piloten gaan Milan Knol, DusDavid, Smoare en Fifalosophy de strijd tegen elkaar aan. Voor de race werd een speciaal parcours gebouwd met verschillende levels.
Bekijk hieronder de video van de Doritos Drone Race. De video zal online en in de bioscoop te zien zijn.
Social activatie
Vorige week publiceerden de YouTubers al trainingsvideo’s via hun eigen kanalen. Fans werden vervolgens uitgedaagd om te stemmen op hun favoriet via doritos.nl om zo kans te maken op de drone overhandigd door de winnende YouTuber.
#playbold
Het project is onderdeel van de social campagne van het merk Doritos genaamd '#playbold'. Binnen deze Doritos campagne wordt het hele jaar de wereld van gaming met de echte wereld vermengd, met eerder al Doritos Gamepad Drive en Doritos Roulette Challenge.
Fitzroy is verantwoordelijk voor het idee en de uitwerking in samenwerking met OMD en brandboost by Divimove (bovengenoemde YouTubers zijn onderdeel van dit netwerk).
Klant: PepsiCo. Contact: Sylvia Huibers.
Over PepsiCo
Dagelijks nuttigen consumenten overal ter wereld, in ruim 200 landen en gebieden, meer dan een miljard keer van PepsiCo-producten. PepsiCo had in 2014 een netto-omzet van meer dan 66 miljard dollar en heeft een complementair voedingsmiddelen- en drankenportfolio dat Frito-Lay, Gatorade, Pepsi-Cola, Quaker en Tropicana omvat. Het productportfolio van PepsiCo biedt een breed scala aan smakelijke voedingsmiddelen en dranken, waaronder 22 merken die elk een geschatte retailjaaromzet hebben van meer dan 1 miljard dollar.
‘Performance with Purpose’ vormt de basis van PepsiCo: het tegelijkertijd leveren van uitmuntende financiële prestaties, duurzame groei en aandeelhouderswaarde. In de praktijk betekent Performance with Purpose dat PepsiCo een breed assortiment van voedingsmiddelen en dranken biedt, van lekker tot gezond; continu zoekt naar innovatieve manieren om de milieu-impact te minimaliseren en operationele kosten te verlagen; wereldwijd een veilige en inclusieve werkomgeving biedt aan zijn werknemers, en de lokale gemeenschappen waarin het bedrijf actief is respecteert en ondersteunt, ook in de vorm van investeringen. Voor meer informatie: www.pepsico.com.
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
- Fitzroy
- Doritos Drone Race
- Fifalosophy
- parcours
- Milan Knol
- Fitzroy
- Smoare
- Doritos-campagne
- PepsiCo
- YouTubers
- DusDavid
- PepsiCo
- drones
- video
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
- Nespresso gaat tot op de bodem met... 27-03-2024
- Live uitzending Olympische Spelen op... 20-03-2024
- Yune wint pitch tijdens Branded... 19-03-2024
- Branded Content Event 2024: AI en... 19-03-2024
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing