Interactieve film #EpicWish
- Content
- 25 jan 2016 @ 16:30
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - Video
- 25 jan 2016 @ 16:30
- Redactie Contentmarketing
Een kunstwerk van ruim 150 meter doorsnee op 2.265 meter hoogte in de Alpen. Dat is het hoogtepunt van de campagne die Cheel onlangs onder de naam #EpicWish lanceerde voor de Samsung Galaxy S6. In de laatste fase van de gefaseerde activatiecampagne, die eind december van start ging, staat een interactieve film centraal. Daarnaast werden diverse (social) media ingezet en pakte het bureau de primeur met de nieuwe canvas ad van Facebook .
De campagne startte vlak na de Kerstdagen, de tijd waarin men met goede voornemens begint. Samsung ging op zoek naar de mooiste wens voor Nederland in 2016, en koos op 31 december Corné Rovers uit Eindhoven tot winnaar van de #EpicWish. Zijn wens was een nieuwe feestdag voor Nederland, ‘de Dag van het geluk’.
Facebook Canvas ad
Daarna ging de tweede fase van start. Rovers reisde af naar de Zwitserse bergen, waar de legendarische snow artist Simon Beck aan het werk ging om de #EpicWish te transformeren tot een kunstwerk van epische proporties. Beck, wiens kunst wordt gekenmerkt door gigantische en gecompliceerde geometrische vormen in de sneeuw, liet zich ditmaal inspireren door de winnende #EpicWish.
Via Instagram en Facebook werden ‘de thuisblijvers’ op de hoogte gehouden van Rovers’ ervaringen. Samsung pakte daarbij een primeur, door als eerste Facebooks nieuwe ‘Canvas ad’ in te zetten: een soort interactieve minisite als Facebook-post ‘verpakt’. Cheel tekende ook voor deze realisatie, in samenwerking met mediabureau Starcom.
Omstandigheden
Om het kunstwerk te kunnen realiseren, moest Beck extreme weersomstandigheden doorstaan. Het toch al verraderlijke weer in de Alpen liet zich van zijn slechtste kant zien: temperaturen tot -20 °C, sneeuwstormen en striemende ijswinden maakten het haast onmogelijk om de taak te volbrengen. Door ’s nachts door te werken, wist Beck het kunstwerk te maken en kon het de volgende dag worden onthuld aan de verraste winnaar.
Interactieve film
De interactieve film (geregisseerd door Felix Urbauer) die werd gemaakt over de ontberingen voor en de totstandkoming van het kunstwerk, luidde de laatste fase van de campagne in. Deze is op de speciale microsite epicwish.nl te zien en geeft de kijker via ‘sweetspots’ toegang tot extra content. Denk daarbij aan foto’s en video’s, die o.a. door de winnaar zelf werden gemaakt met de Galaxy S6.
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
- canvas ad Facebook
- activatiecampagne
- Cheel
- primeur
- film
- content
- campagne
- social media
- #EpicWish
- Samsung Galaxy S6
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Nespresso gaat tot op de bodem met... 27-03-2024
- Live uitzending Olympische Spelen op... 20-03-2024
- Yune wint pitch tijdens Branded... 19-03-2024
- Branded Content Event 2024: AI en... 19-03-2024
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
- Uitslag Corporate Content Awards -... 13-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing