[Interview] 'Breder denken dan de opdracht'

[Interview] 'Breder denken dan de opdracht'
  • Content
  • 21 jan 2016 @ 16:00
  • Link
  • Lisette Gerbrands
    Lisette Gerbrands

    Eindredacteur / webredacteur MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Interview

LBL is een bureau met een vaste kern van circa twintig contentexperts en een groot netwerk van specialisten. Sinds een paar jaar is het bureau overgestapt naar deze netwerkstructuur, omdat ze merkten dat ze kennis zo effectiever, meer to the point en gerichter kunnen bijhouden en inzetten ten behoeve van de opdrachtgevers. ‘Onze experts krijgen zowel op ons blog als in de LBL-jaargids een podium waar we onze kennis delen. We werken voor uiteenlopende opdrachtgevers in retail, finance, food en non profit. Onze meerwaarde voor klanten is dat we breder denken, adviseren en acteren dan de opdracht. We zijn partners in de uit te voeren contentstrategie’, zegt Lobke Heisen, (creatief) directeur.

Wat is het laatste nieuws?
'We hebben een LBL-model opgestart wat we hopelijk komend jaar ook als tool voor marketeers kunnen aanbieden. Het model is de basis voor onze denkwijze en biedt een leidraad voor een kanaal- en contentanalyse. Deze analyse geeft merken inzicht in hun huidige mediamix en het engagemnet daarop. De uitkomsten zijn een adviserend uitgangspunt voor het verbeteren of aanscherpen van de content strategie.'

Waar zijn jullie goed in?
'We zijn creatief in het ontwikkelen van redactionele mediaconcepten. We denken vanuit de klanten van onze opdrachtgever (UX, klantbehoeften) en de toegevoegde waarde die de merkcontent hen kan bieden. We denken vanuit content en bekijken hoe er een congruent merkbeeld - en efficiënte productie - over alle kanalen gerealiseerd kan worden om marketingdoelstellingen te realiseren en aan te sluiten bij klantinteresses. We zijn een fullservice bureau dat voor elk kanaal in de mediamix creatieve concepten ontwikkelt en produceert voor B2C, B2B en B2E, zoals magazines, online platforms/blogs, video.'

Richten jullie je nog op specifieke branches?
'Nee, hoewel we veel ervaring hebben in de retail.'

Welke trends signaleren jullie in marketing en communicatie?
'Een trend naar meer persoonlijke/ sociale communicatie, naar marketing waarbij service en persoonlijke aandacht steeds belangrijker worden. Waarin merken zich niet meer onderscheiden op product- of prijsniveau maar op het bieden van oplossingen en inspiratie. Het uitdragen van waarden en interesses maakt dat merken zich meer neerzetten als onderdeel van een consumenten lifestyle, een zakelijk netwerk of sociaal intranet.'

Door wie laten jullie je inspireren?
'Door elkaar. LBL kent een groot netwerk aan experts die op de hoogte zijn van alle recente ontwikkelingen in hun vakgebied. Via maandelijkse LBL-sessies delen we kennis met elkaar en brainstormen we geregeld over de richting waarin content marketing zich beweegt. Vergezeld van goede broodjes en/of taart :)'

Hoe ziet de toekomst er uit over pakweg 2 jaar?
'We zijn een bureau dat niet te groot wil worden, omdat we waarde hechten aan korte lijnen en een persoonlijke aanpak. De betrokkenheid van onze mensen bij opdrachtgevers vinden we belangrijk. Maar over twee jaar zijn we groter dan nu en hebben we ons netwerk verder uitgebreid. We kunnen zo elke opdrachtgever in elke branche optimaal bedienen door de juiste specialisten in te zetten. Onze rol als adviseur zal zijn gegroeid. Ook zitten we over twee jaar eerder in het traject bij nieuwe opdrachtgevers aan tafel, reeds wanneer strategische beslissingen worden genomen op marketingcommunicatiegebied.'

Is de crisis voorbij wat jullie betreft?
'Welke crisis? We denken graag vooruit in positieve termen en oplossingen. In contentmarketing zijn altijd pieken en dalen, we zijn gewend daar mee om te gaan.'

Lisette Gerbrands

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken