MOTI lanceert film 'Branded Dreams'
- Content
- 8 jan 2016 @ 16:00
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - Vimeo
- 8 jan 2016 @ 16:00
- Redactie Contentmarketing
MOTI heeft de film Branded Dreams van Studio Smack gelanceerd, die in opdracht van het museum is gemaakt. Met deze video breidt MOTI de museale collectie uit met werk van Bredase kunstenaars.
We leven vandaag de dag in een wereld waarin we worden overspoeld met allerlei beelden. MOTI onderzoekt onze hedendaagse beeldcultuur door continu de vraag te stellen: wat doe jij met beeld en wat doet beeld met jou? De film Branded Dreams sluit hier naadloos op aan: slechts in onze slaap wordt de visuele explosie waar we dagelijks aan worden onderworpen stopgezet. Immers, in onze droomwereld worden we enkel aan beelden uit onze fantasie blootgesteld. Maar wat gebeurt er als je zelfs in je dromen allerlei beelden worden opgedrongen?
Toegang tot de hersenen
Volgens recent wetenschappelijk onderzoek uit Japan is het mogelijk om beelden uit de hersenen te halen. Aan de hand van metingen in hersenactiviteit, kan worden gereconstrueerd wat voor beelden men ziet als men slaapt. Hoewel deze techniek nog in de kinderschoenen staat, zou het in de toekomst daadwerkelijk mogelijk zijn om onze gedachten te lezen of zelfs onze dromen op te nemen. De heren van Studio Smack vroegen zich daarom af: als we toegang hebben tot de hersenen en we kunnen er (beeld)informatie uit halen, kunnen we er dan ook (beeld)informatie in stoppen? Kunnen we dan ook dromen beïnvloeden en manipuleren?
Filmische impressie
Indien dat mogelijk is, ligt er voor marketeers een gigantische kans in het verschiet. Want wat zouden grote internationale merken als Apple, Google of Coca Cola doen als ze konden adverteren in je droom? In de stijl van de laatstgenoemde maakte Studio Smack de filmische impressie Branded Dreams: een droom volledig overgenomen door Coca Cola. Een fragmentarische reis door een bos waarin alles refereert aan de frisdrankgigant.
Studio Smack & MOTI
De Bredase animatiestudio Studio Smack bestaat uit Ton Meijdam, Thom Snels en Béla Zsigmond. Alle drie studeerden aan het AKV|St.Joost in Breda. Studio Smack is onder meer bekend van de videoclip Witch Doctor van de Nederlandse rockband De Staat, die in september 2015 veel media-aandacht genoot.
Branded Dreams is gemaakt door Studio Smack in opdracht van MOTI in samenwerking met Dropstuff en de Gemeente Breda. De video Branded Dreams is te online te bekijken op het Vimeo-kanaal van MOTI en het Vimeo-kanaal van Studio Smack.
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
- droomwereld
- vimeo
- onderzoek
- visuele explosie
- Branded Dreams
- MOTI
- beelden
- video
- content
- film
- beeldcultuur
- Studio Smack
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
- Nespresso gaat tot op de bodem met... 27-03-2024
- Live uitzending Olympische Spelen op... 20-03-2024
- Yune wint pitch tijdens Branded... 19-03-2024
- Branded Content Event 2024: AI en... 19-03-2024
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing