Verhalen om niet te verdwalen
- Content
- 25 jan 2016 @ 16:00
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - PrintMerken
- 25 jan 2016 @ 16:00
- Redactie Contentmarketing
We leven in een overgerationaliseerde zakelijke wereld. Koning spreadsheet, KPI’ s en het geloof in een maakbare wereld domineren. In dit boek belichten de auteurs Jan Spackler en Ruud Heijenga daarom de andere kant van de medaille, die van het onbewuste en irrationele. In twaalf verhalen vertellen ze hoe organisaties zich op een natuurlijke wijze kunnen transformeren tot bezielde merkorganisaties.
De verhalen geven naar analogie van De reis van de held van Joseph Campbell inzicht in de reis welke merkorganisaties maken in de huidige logaritmisch versnellende context. Een reis in de buitenwereld welke volgens Carl Jung onlosmakelijk verbonden is met de reis naar binnen, naar de ziel van de organisatie, naar de wereld van het onbewuste en de archetypen. Een verhalenbundel over groei en verdieping van merkorganisaties als levend organisme.
Naast verhalen over Transities binnen retail (De Roma in Antwerpen, Rabobank en de coöperatie, innovatie van citizenM, de vuurproef voor Volkswagen AG, Heineken & Design, de 9+ klantreis van Carglass, Jumbo’s familiecultuur en marktprestaties en de bezieler van Het Oogziekenhuis) een aantal interviews met Arjan Erkel, Andi Lothian, Stephan van Slooten en Tjeu van den Berk.
Verhalen om niet te verdwalen is een rust in de wereld van de vele zware mechanische benaderingswijze.
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
- transformeren
- groei
- context
- merkorganisatie
- Joseph Campbell
- verdieping
- verhalen
- Jan Spackler
- irrationele
- De reis van de held
- Ruud Heijenga
- onbewuste
- organisatie
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Realityprogramma Het Blok en Praxis... 23-04-2024
- EasyToys lanceert realityshow The... 22-04-2024
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing