Contentformat van Zandbeek gaat internationaal
- Content
- 18 feb 2016 @ 09:43
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - Content
- 18 feb 2016 @ 09:43
- Redactie Contentmarketing
Fashion Blog Battle, een crosmediaal contentformat van contentmarketingbureau Zandbeek, wordt in februari gelanceerd op de Belgische markt. Mediacité, een groot shopping center in Luik dat jaarlijks 8 miljoen bezoekers trekt, is de eerste buitenlandse afnemer van het prijswinnende format. Fashion Blog Battle is een user generated contentprogramma van vier maanden waarin (startende) fashion bloggers in een aantal rondes de strijd met elkaar aangaan. Volgers op Instagram en Facebook kunnen daarbij telkens stemmen op hun favoriete blogger. De wedstrijd wordt georganiseerd rondom een fysiek winkelcentrum. De uiteindelijke winnaars ontvangen een maandelijks shoptegoed.
Peer-to-peer-karakter
Winkelcentrum Entre Deux in Maastricht had in 2015 de primeur van Zandbeek’s format. Het peer-to-peer-karakter van de battle zorgde hier niet alleen voor meer brand awareness en engagement bij de doelgroep, maar leidde ook aantoonbaar tot meer (winkel)traffic en een hogere (online) conversieratio.
Duitse interesse
Het succes van de Entre Deux Fashion Blog Battle viel zowel in binnen- als buitenland op. De Fashion Blog Battle is meermaals bekroond met een award. Het sleepte in 2015 onder andere een European Excellence Award en Digital Communication Award in de wacht. Zandbeek biedt het contentformat aan in drie verschillende packages waarmee het zowel interessant is voor kleinere als grote winkelcentra. Vaste productiepartner van Zandbeek is Sessibon, dat volledig is gespecialiseerd in de organisatie van fashion shows en events. Naast België toont ook de Duitse markt inmiddels serieuze interesse.
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
- Nieuwe campagne Toegift brengt... 03-04-2024
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing