Online voorlichting door homovloggers

Online voorlichting door homovloggers
  • Content
  • 11 feb 2016 @ 14:30
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Vloggen

Vloggers Ericos en Nanne Meijer hosten op 12 februari een livestream van Sense.info over seksualiteit voor homojongens. Deze bekende vloggers beantwoorden live (bijna) alle vragen van hun publiek over coming out, relaties en seksualiteit. Ook wordt live in de uitzending een jongen gevaccineerd tegen hepatitis B. Hanneke Roosjen, projectleider Sense.info: 'Sense.info is de best bezochte site met betrouwbare informatie voor jongeren. Door het inzetten van deze bij de doelgroep bekende vloggers zenden we niet alleen informatie, maar laten we jongeren zelf aan het woord over wat voor hen belangrijk is. Zo bereiken we niet alleen jongens die actief op onze site komen, maar ook juist de jongens die niet zo snel op zoek gaan naar deze informatie.'

Sense Livestreams
De livestreams van Ericos en Nanne zijn de derde in een serie van Sense-Livestreams: online persoonlijkheden die live vragen van hun kijkers beantwoorden. Na David en Revé die voornamelijk jongens (gamers) aanspraken en YousToub en Défano Holwijn (respectievelijk een Marokkaanse en een Antilliaanse YouTuber) is het nu de beurt aan twee homojongens. Hanneke Roosjen: 'Veel homojongens worstelen met hun coming out en seksualiteit. Dat maakt ze kwetsbaarder. Nanne en Eric vertelden ons dat ze hier vaak vragen over krijgen, dat maakt het voor ons logisch om met hen samen te werken.' Tijdens de livestream - te volgen via sense.info/live - kunnen kijkers vragen stellen via Twitter: #senselive of via het forum op sense.info/live. Via dat forum kunnen vragen ook anoniem worden gesteld. Deze hele week worden ook vragen verzameld via de Twitter- en Instagramaccounts van de vloggers.

Sense.info
Sense.info is een betrouwbare website in Nederland over seks voor jongeren van 12 tot 25 jaar. De site bestaat al sinds 2009 maar heeft vorig jaar een grote vernieuwing ondergaan. Belangrijk onderdeel van herontwikkeling van de site was de integratie van de verschillende social mediakanalen om online jongeren effectief te bereiken. Sinds de lancering van de vernieuwde site op 29 maart 2015 is deze al door bijna 1,7 miljoen jongeren bezocht. Eind 2015 won sense.info twee Lovie Awards, Europese online prijzen: de publieksprijs People’s Lovie Award en van de vakjury zilver in de categorie Websites/Jongeren.

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken