Donald Duck Weekblad, NederlandSchoon en Van Gansewinkel slaan handen ineen

Donald Duck Weekblad, NederlandSchoon en Van Gansewinkel slaan handen ineen
  • Content
  • 17 mrt 2016 @ 13:30
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • PrintBranded content

Donald Duck Weekblad, NederlandSchoon en Van Gansewinkel werken samen in de aanloop naar de Landelijke Opschoondag op 19 maart. Het weekblad komt met een gethematiseerde editie, waar Duckstad aan het opruimen slaat. Hierin is tevens de samenwerking met NederlandSchoon zichtbaar in de vorm van branded content. De samenwerkende partijen startten begin februari met de zoektocht naar het beste opruimplan, waarvoor vandaag de Cornelis Prul Prijs wordt overhandigd.

Donald Duck Weekblad benadrukt met deze actie aansluitend op het thema ‘Van Donald Duck steek je meer op dan je denkt’, dat lezen, leren én opruimen leuker is met Donald Duck. De samenwerkende partijen bekronen vandaag het winnende opruimidee van OBS Kastanjepoort te Erichem met de Cornelis Prul Prijs.

Verbindende factor  
De samenwerking tussen het weekblad en NederlandSchoon is uitgebreid met een campagne met het merkidee ‘Donald heeft er schoon genoeg van’. De insteek is onder meer doorvertaald naar een out-of-home campagne, een speciale scholenposter, branded content in Donald Duck Weekblad en een online campagne op DonaldDuck.nl. Met de Cornelis Prul actie komen de samenwerkende partijen samen in de zoektocht naar het beste opruimidee.
Helene van Zutphen (directeur NederlandSchoon) over de samenwerking: "We kunnen ons geen betere Supporter van Schoon wensen dan Donald Duck, als rolmodel voor alle kinderen. ‘Aanstekelijk’ is onze belangrijkste kernwaarde en daar past Donald Duck Weekblad perfect bij. Wij geloven sterk dat de samenwerking met Donald Duck Weekblad positief kan bijdragen aan het zwerfafvalgedrag van kinderen (en hun ouders)”.

Circulaire economie
De Cornelis Prul Prijs is ontwikkeld door afvalverwerker Van Gansewinkel, naar een idee van het weekblad. Het bijna 1,5 meter hoge 3D geprinte beeld is gebaseerd op een 3D scan van honderden foto’s van een geboetseerd beeld. Het geprinte beeld bestaat uit meer dan 150 plastic flessen, is gemaakt met acht 3D printers en de totale printtijd bedroeg meer dan 300 uur.
In een speciale video is het gehele circulaire proces van de totstandkoming van het beeld te bekijken. Directeur Van Gansewinkel Nederland Geert Glimmerveen over de samenwerking: “Waarde creëren uit afval, dat is ‘onze wereld’. Met de samenwerking met Donald Duck en NederlandSchoon geven we op een unieke manier invulling aan ons motto ‘Afval Bestaat Niet’. Door kinderen actief te laten nadenken over de afvalproblematiek worden ze ‘ambassadeurs’ van de circulaire economie”.

De editie is vanaf morgen overal te koop en de winnaar is te bekijken op DonaldDuck.nl/CornelisPrul. De editie is tevens te bestellen via Tijdschrift365.nl.

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken