Herrie met Bonen

Herrie met Bonen
  • Content
  • 10 mrt 2016 @ 09:15
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • VideoConsumenten

In het nieuwe online videoprogramma “Herrie met Bonen”, dat vandaag start, laat topkok Herman den Blijker Nederland zien dat iedere maaltijd nog lekkerder wordt met bonen erbij door letterlijk in te breken bij mensen thuis of op andere plaatsen waar gegeten wordt. Bonen zijn namelijk lekker, gezond en duurzaam en passen helemaal in de hedendaagse en nieuwe manier van eten, zo meent niet alleen Herman maar ook de Verenigde Naties die 2016 uitgeroepen hebben tot Internationaal Jaar van de Boon. De Gezondheidsraad legde nog eens extra gewicht in de schaal door in de nieuwe richtlijnen goede voeding, gepubliceerd op 4 november 2015, te adviseren iedere week bonen op het menu te zetten.

In Herrie met Bonen is Herman op een missie: heel Nederland aan de bonen krijgen. Hiervoor gaat hij inbreken in de keukens van onder andere bekende Nederlanders, bloggers, verenigingen én bij mensen thuis. Herman inspireert hen op de ludieke manier die we van hem gewend zijn vaker met bonen te koken. Want hoewel bonen lekker en gezond zijn vinden veel Nederlanders het nog altijd lastig om ze vaker op het menu te zetten. Nederlanders eten slechts een fractie (één tot twee gram per dag) van bijvoorbeeld Amerikanen die het tienvoudige aan bonen eten. De oer-Hollandse topchef is in zijn nieuwe programma dan ook vastberaden te laten zien hoe gemakkelijk je bestaande maaltijden lekkerder, rijker en veelzijdiger kunt maken met bonen erbij. Natuurlijk met de nodige welbekende 'Herrie' eromheen. Herman gaf onlangs al een voorproefje van wat hij de komende maanden in petto heeft. Zo overviel hij RTL Late Night presentator Humberto Tan om hem te laten zien hoe je een lekkere en voedzame maaltijd met bonen erbij bereidt.



Herman den Blijker: 'We kunnen nog veel meer doen met bonen dan we denken. Bonen zijn echt heel bijzonder. Qua voedingswaarde zijn het krachtbommetjes en de culinaire mogelijkheden zijn oneindig. Daarom ga ik de komende maanden de nodige herrie maken en inbreken op de vaste eetroutines bij Nederlanders thuis. Nederlanders moeten echte bonen(vr)eters worden!'

Bonen erbij steeds populairder
Hak voert sinds begin 2015 campagne om het eten van bonen weer op de kaart te zetten en in te breken op de maaltijdroutine van Nederlandse huishoudens. ‘Bonen erbij’ is het motto. Herman den Blijker laat zien hoe je soepen, pasta’s, wokgerechten en salades eenvoudig kunt verrijken met bonen erbij. En niet zonder succes: in 2015 steeg de verkoop van bonen in supermarkten met 10%. Als marktleider in de categorie bonen groeide Hak met maar liefst 15%. 

'En dat zal het komende jaar alleen maar meer worden', aldus Nicole Freid, marketing directeur van Hak. 'Want naast de aandacht die HAK blijft vestigen op de boon zullen de effecten van het Jaar van de Boon, gesteund door de Blije Boon-campagne, én de verwachte prominente positie van de boon in de aangepaste 'Schijf van Vijf’ van het Voedingscentrum, voor een popularisatie van de boon zorgen.

De komende weken is via Smulweb, YouTube, de Facebookpagina van Hak en de website te zien hoe Herman het land doorgaat met zijn missie om Nederland aan de bonen te krijgen. Vanaf mei kunnen ook mensen thuis zich opgeven voor een bezoek van de chefkok. 

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken