Mediatic en Contentleaders sluiten strategische samenwerking

Mediatic en Contentleaders sluiten strategische samenwerking
  • Content
  • 3 mrt 2016 @ 09:55
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Content

Contentmarketingbureau Mediatic uit Amsterdam en marketing automation-bureau Contentleaders uit Amersfoort gaan een strategische samenwerking aan. Samen bieden de bureaus marketing voor B2B-bedrijven, waarbij zij zich variabel laten belonen op salesleads. Met deze ongewone, volledig transparante dienstverlening stellen de bureaus een nieuwe norm in marketing.

Contentleaders is opgericht in 2015 en houdt zich bezig met contentconsultancy en marketing automation. Het bureau bestaat uit zes marketingprofessionals uit verschillende disciplines en laat zich graag op succes afrekenen. De propositie van Contentleaders sluit naadloos aan bij die van Mediatic (twaalf FTE), dat zich altijd al variabel laat belonen voor haar PR-werkzaamheden en content creëert met als doel deze te laten converteren binnen een marketing automation-omgeving.

Pay as you grow
De dienstverlening die de beide bureaus in het partnership aanbieden, richt zich volledig op het genereren van sales qualified leads, ofwel: pay as you grow. Marketing automation maakt de resultaten volledig meetbaar en inzichtelijk. 'Uiteindelijk doen bedrijven aan marketing om nieuwe klanten te werven. Wij waren al enige tijd op zoek naar een propositie waarbij we zover konden gaan om de klantdroom waar te maken', zegt Dennis Mensink, oprichter van Mediatic. Contentleaders-oprichter Robert van Geenhuizen: 'We combineren samen strategie, techniek, design, creatie en distributie. Veel bedrijven hebben potentie te groeien dankzij onze nieuwe dienstverlening.'

Geoliede machine
Op een moment dat Mediatic zich nadrukkelijker toelegde op marketing automation, zijn de marketeers nader in contact getreden. 'We merkten al snel dat we complementair aan elkaar waren en samen iets krachtigs in handen hadden', zegt Mensink. 'Robert en zijn collega’s hebben iets heel bijzonders neergezet en een geoliede machine gebouwd. Samen integreren we diverse diensten die vandaag de dag tot mooie successen leiden voor B2B-bedrijven.'

Journalistiek DNA
Van Geenhuizen ziet in de contentcreatie- en PR-activiteiten van Mediatic een interessante toevoeging aan de dienstverlening van Contentleaders. 'Ik was al even op zoek naar een bureau dat de kwaliteit van de content kon waarborgen. Het journalistieke DNA van Mediatic helpt daarbij.' Mediatic heeft de afgelopen jaren een stevige portefeuille opgebouwd in met name de financiele en zakelijke dienstverlening. Daar ligt ook de focus ligt van Contentleaders. 

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken