Recordaantal inzendingen MWG AMMA 2016
- Content
- 14 mrt 2016 @ 13:00
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - Awards
- 14 mrt 2016 @ 13:00
- Redactie Contentmarketing
Het aantal inzendingen bedraagt 168 en dat is een stijging van 50% ten opzichte van vorig jaar toen 112 cases werden ingediend. Nog nooit werden er in de AMMA historie zoveel cases ingezonden. De nieuwe categorie award voor ‘Beste Engagement Strategie’ werd gelijk de grootste categorie met 33 cases. Daarna volgt de Beste Mediastrategie (29), Beste Gebruik van een Medium (27) en de andere nieuwe categorie voor ‘Beste Media Performance’ (24). Opvallend is verder de relatieve sterke groei bij Beste Media-innovatie (van 11 naar 19).
De AMMA organisatie is blij en trots op deze ontwikkeling. Het bewijst hoe de markt de AMMA’s erkent als dè mediaprijzen in ons vakgebied. Daarnaast zijn ze verheugd dat met de introductie van de twee nieuwe categorieën blijkbaar goed is ingespeeld op een actuele behoefte uit de markt. De aansluiting bij de actuele ontwikkelingen is elk jaar het startpunt bij het optimaliseren van de categorieën en selectiecriteria.’
Het aantal inzendingen per categorie is
- Beste Engagement Strategie : 33
- Beste Gebruik van een Medium: 27
- Beste Media Innovatie: 19
- Beste Media Performance: 24
- Beste Media Strategie: 29
- Hans du Chatinier-prijs: 7
- Media-adverteerder van het jaar: 8
- Mediabureau van het jaar: 12
- Media-exploitant van het jaar: 9
Voor deze 9 categorieën is een professionele vakjury samengesteld (zie www.mwg.nl/amma) die in 2 juryronden de nominaties en winnaars gaan bepalen. De nominaties en winnaar in de categorie Carl Lipp-prijs (mediavertegenwoordiger van het jaar) worden bepaald door een online enquête onder adverteerders en mediabureaus.Het YIM Mediatalent van het jaar wordt op 24 maart door een jury gekozen aan de hand van een workshop waarin een case moet worden uitgewerkt en gepresenteerd.
AMMA dates
- Donderdag 24 maart: Workshop YIM Mediatalent van het jaar
- Dinsdag 12 april: Bekendmaking nominaties
- Dinsdag 26 april: Best of AMMA, presentatie van cases genomineerden
- Donderdag 19 mei: Feestelijke uitreiking AMMA awards in Theater Amsterdam
Over de AMMA
De MWG AMMA Awards (Annual Masters of Media Awards) is een initiatief van MWG en zijn dé mediaprijzen in de Nederlandse communicatiebranche. De awards werden in 2001 voor het eerst uitgereikt.
Over de MWG
De MWG is dé branchevereniging van en voor mensen in de commerciële communicatie met een passie voor media. Onze leden zijn werkzaam bij onder meer adverteerders, digitale bureaus, media- & onderzoeksbureaus en media-exploitanten/uitgevers. Het doel van de MWG is om via diverse events, bijeenkomsten en publicaties de kennis op mediagebied van leden en vakgenoten te verbreden en verdiepen. Daarnaast is de MWG een sociaal platform dat de mogelijkheid biedt mensen uit het vak te ontmoeten.
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
- Beste Mediastrategie
- Beste Media Performance
- award
- Beste Media-innovatie
- inzendingen
- Beste Gebruik van een Medium
- cases
- Beste Engagement Strategie
- groei
- AMMA
- nieuwe categorie
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Realityprogramma Het Blok en Praxis... 23-04-2024
- EasyToys lanceert realityshow The... 22-04-2024
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing