Dura Vermeer start online arbeidsmarktcampagne
- Content
- 21 apr 2016 @ 13:45
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - DigitaalCreatieSocial mediaCampagnes
- 21 apr 2016 @ 13:45
- Redactie Contentmarketing
Dura Vermeer start deze week online en via social media een arbeidsmarktcampagne met de titel ‘Maar wat kan jij?’. Het bouwconcern zet vol in op de werving van getalenteerde starters en doorgewinterde professionals. Met de uitnodigende vraag wil Dura Vermeer potentiële kandidaten uitdagen om na te denken wat zij voor Dura Vermeer kunnen betekenen.
Aanleiding voor de campagne is dat de arbeidsmarkt weer langzaam op gang komt, net als sommige segmenten in de bouw. Dura Vermeer ziet dat terug in het stijgende aantal vacatures bij zowel haar bouw- als infra-activiteiten, momenteel circa zestig stuks. De verwachting is dat dit aantal het komend jaar verder zal groeien. Daarbij is bij Dura Vermeer vooral behoefte aan BIM-engineers, hoofduitvoerders, tendermanagers, kostendeskundigen en projectleiders. De campagne is in nauwe samenwerking ontwikkeld met internal & employer brandingbureau Proof.
Over de campagne
De vraag ‘Maar wat kan jij?’ is onderdeel van een creatief concept waarin trotse Dura Vermeer-projecten de hoofdrol spelen. Op een toon die nuchter en zelfbewust is, laat Dura Vermeer zien wat zij op dat project heeft gedaan en stelt de lezer daarbij de vraag: ‘Maar wat kan jij?’. De campagne richt zich zowel op starters als professionals met affiniteit voor innovaties, bouw en techniek. Centraal staat een geheel vernieuwde werken bij-site maarwatkanjij.nl, met daar omheen een groot aantal campagnemiddelen die worden ingezet op social media, events, masterclasses en carrièrebeurzen.
Deel van een groter verhaal
‘Maar wat kan jij?’ is de aftrap van de strategie aan potentiële kandidaten. Ook medewerkers kunnen een rol vervullen in het aantrekken van nieuw talent. Zij kunnen kandidaten voordragen en zo 1.000 euro bruto verdienen. Tegelijkertijd werkt Proof met Dura Vermeer aan internal alignment van 2.500 medewerkers, om de strategie intern verder te embedden. Dura Vermeer wil een helder en consistent verhaal vertellen aan potentiële kandidaten, medewerkers en alumni van Dura Vermeer. Dat betekent dat het concern aandacht geeft aan de gehele employee journey.
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
- campagne
- online
- social media
- employee journey
- Maar wat kan jij?
- arbeidsmarkt
- bouwconcern
- Proof
- Dura Vermeer
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Realityprogramma Het Blok en Praxis... 23-04-2024
- EasyToys lanceert realityshow The... 22-04-2024
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing