IAB Nederland presenteert branded content game

IAB Nederland presenteert branded content game
  • Content
  • 19 apr 2016 @ 14:00
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Branded content

De taskforce Contentmarketing van IAB Nederland heeft een branded content game ontwikkeld voor marketing- en communicatieprofessionals en bureaus die hun klanten, collega’s of interne opdrachtgevers willen adviseren en meenemen in de toepassing en waarde van brand content. Met het spel zet je in zeven stappen een contentplan om papier.

De makers over het spel: ‘Branded content is hot. Vrijwel alle bedrijven, uitgevers, reclame- en mediabureaus houden zich bezig met branded content. De ervaring leert echter dat het vaak nog een worsteling is om tot een goed en strategisch plan te komen. Een samenhangend probleem is vaak dat het management daardoor geen goede inschatting kan maken van de waarde van branded content, zoals de doelen waar het aan bijdraagt en hoe het succes gemeten wordt. Gevolg kan zijn dat de benodigde middelen onvoldoende ter beschikking worden gesteld.’

Zeven stappen
De taskforce heeft daarom de branded content game ontwikkeld dat helpt bij het oplossen van dit probleem. Doorloop met je team de onderstaande zeven stappen en aan het einde van het spel heb je op een laagdrempelige manier, in maximaal een uur, een oplossingsrichting voor je contentplan op papier.
De branded content game, inclusief uitleg, spelbord en speelkaarten, is nu hier te downloaden.
Voor meer informatie over de taskforce contentmarketing, klik hier.

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken