Influencers centraal in #keytosurprise campagne van Kia

Influencers centraal in #keytosurprise campagne van Kia
  • Content
  • 20 apr 2016 @ 09:05
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Social mediaVideoDoelgroepenCampagnes

In opdracht van Kia Motors Nederland heeft 3sixtyfive de campagne #keytosurprise ontwikkeld. De influencercampagne ter introductie van de vernieuwde Kia Sportage onderstreept de sterke punten van de Sportage en is tevens een knipoog naar de Kia pay-off 'Power to surprise'.

Om nieuwe doelgroepen het verhaal achter de vernieuwde Kia Sportage te vertellen, is naast de traditionele kanalen in de autowereld, ook influencer marketing ingezet. Op basis van de doelgroepen en kenmerken van de Kia Sportage heeft 3sixtyfive specifieke influencers in kaart gebracht. Een selectie hiervan heeft onlangs een uitnodiging voor een mysterieuze roadtrip ontvangen, ter kennismaking met de Kia Sportage.

#keytosurprise
En zo is #keytosurprise ontstaan: een roadtrip die verschillende influencers met elkaar en de Kia Sportage hebben gemaakt met als spectaculaire finale uitdagende activiteiten zoals flyboarden, bungeejumpen en bodyboarden. De roadtrip is door de influencers en Kia zelf in beeld gebracht. De resultaten hiervan worden de komende weken gedeeld via een serie video's.

Influencer marketing
Tamara Oostveen, PR manager bij Kia Motors Nederland: ‘Kia investeert in duurzame relatie met influencers en vindt het belangrijk om in contact te komen met nieuwe voor Kia interessante doelgroepen, die niet altijd het autonieuws volgen of direct geïnteresseerd zijn in auto’s. Het overtreffen van verwachtingen en het positief verrassen is waar Kia goed in is en dat verhaal delen wij graag via niet-traditionele kanalen.’
Het verkoopsucces van Kia Motors Nederland begon in 2010 met de introductie van de Kia Sportage. De succesvolle lijn werd in het daaropvolgende jaar, met de introductie van de Kia Picanto en Kia Rio, doorgetrokken.

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken