Influencers centraal in #keytosurprise campagne van Kia
- Content
- 20 apr 2016 @ 09:05
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - Social mediaVideoDoelgroepenCampagnes
- 20 apr 2016 @ 09:05
- Redactie Contentmarketing
In opdracht van Kia Motors Nederland heeft 3sixtyfive de campagne #keytosurprise ontwikkeld. De influencercampagne ter introductie van de vernieuwde Kia Sportage onderstreept de sterke punten van de Sportage en is tevens een knipoog naar de Kia pay-off 'Power to surprise'.
Om nieuwe doelgroepen het verhaal achter de vernieuwde Kia Sportage te vertellen, is naast de traditionele kanalen in de autowereld, ook influencer marketing ingezet. Op basis van de doelgroepen en kenmerken van de Kia Sportage heeft 3sixtyfive specifieke influencers in kaart gebracht. Een selectie hiervan heeft onlangs een uitnodiging voor een mysterieuze roadtrip ontvangen, ter kennismaking met de Kia Sportage.
#keytosurprise
En zo is #keytosurprise ontstaan: een roadtrip die verschillende influencers met elkaar en de Kia Sportage hebben gemaakt met als spectaculaire finale uitdagende activiteiten zoals flyboarden, bungeejumpen en bodyboarden. De roadtrip is door de influencers en Kia zelf in beeld gebracht. De resultaten hiervan worden de komende weken gedeeld via een serie video's.
Influencer marketing
Tamara Oostveen, PR manager bij Kia Motors Nederland: ‘Kia investeert in duurzame relatie met influencers en vindt het belangrijk om in contact te komen met nieuwe voor Kia interessante doelgroepen, die niet altijd het autonieuws volgen of direct geïnteresseerd zijn in auto’s. Het overtreffen van verwachtingen en het positief verrassen is waar Kia goed in is en dat verhaal delen wij graag via niet-traditionele kanalen.’
Het verkoopsucces van Kia Motors Nederland begon in 2010 met de introductie van de Kia Sportage. De succesvolle lijn werd in het daaropvolgende jaar, met de introductie van de Kia Picanto en Kia Rio, doorgetrokken.
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
- influencer marketing
- Kia Motors
- campagne
- Kia Sportage
- video
- pay-off
- roadtrip
- online
- 3sixtyfive
- #keytosurprise
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
- Nieuwe campagne Toegift brengt... 03-04-2024
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing