Van Ons bouwt crowdfunding platform voor Proefdiervrij
- Content
- 24 apr 2016 @ 10:00
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - CommunityDigital designCo-creatieDigitaal
- 24 apr 2016 @ 10:00
- Redactie Contentmarketing
Het in WordPress gespecialiseerde bureau Van Ons heeft voor Stichting Proefdiervrij een nieuw crowdfunding platform ontwikkeld. Het platform wordt vandaag, op Proefdierendag, gelanceerd. Proefdiervrij wil wetenschappers, ondernemers en de overheid helpen bij de ontwikkeling van nieuw proefdiervrij onderzoek. Met het nieuwe platform kunnen mensen naar eigen inzicht doneren en zelf kiezen aan welk onderzoek ze willen bijdragen.
Van Ons heeft het basisidee voor een alternatieve aanpak voor fondsenwerving vertaald naar een concreet eindproduct. Het crowdfunding platform creëert een scope aan mogelijkheden om een community te bouwen waar wetenschappers en donateurs samenkomen om ideeën te presenteren en hier funding voor te krijgen.
Samenwerking
Marja Zuidgeest, directeur van Proefdiervrij, over de keuze voor Van Ons: ‘We waren op zoek naar een web development bureau dat met ons meedenkt over creatieve online oplossingen. We zochten naar een vorm van crowdfunding die mensen met hart voor dieren aan zou spreken, maar waarmee we ook mensen met interesse in wetenschap en technologie kunnen laten zien hoe mooi onderzoek zonder proefdieren kan zijn. Er staat nu een product van samenwerking waar we heel trots op zijn.’
Bas van der Lans, mede eigenaar van Van Ons, voegt daaraan toe: ‘Van Ons vindt dat technologie niet eng moet zijn, maar juist een bouwsteen voor een betere wereld. Dat is de essentie van ons werk. Dit project is bij uitstek een voorbeeld van hoe technologie bijdraagt aan die betere wereld.’
Van strategie tot eindproduct
Het project is gestart met een strategisch traject. Van der Lans: ‘Door samen met Proefdiervrij het basisidee vanuit alle hoeken te belichten, zijn diverse punten naar voren gekomen die meegenomen zijn in de technische ontwikkeling van het platform. Met de keuze voor een eigen platform heeft Proefdiervrij nu de mogelijkheid om te bouwen aan een community en zo de directe betrokkenheid met haar donateurs te vergroten. Door de indeling en opzet van het platform kan de bezoeker zien welke projecten er zijn, in welke fase deze projecten zijn en worden deze persoonlijk toegelicht door iemand van de stichting.’
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
- co-creatie
- online platform
- Van Ons
- samenwerking
- community
- WordPress
- funding
- strategie
- Stichting Proefdiervrij
- crowdfunding
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
- Nespresso gaat tot op de bodem met... 27-03-2024
- Live uitzending Olympische Spelen op... 20-03-2024
- Yune wint pitch tijdens Branded... 19-03-2024
- Branded Content Event 2024: AI en... 19-03-2024
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing