Nieuw initiatief 0Entropy: 'Werknemers moeten weer vertrouwen krijgen'

Nieuw initiatief 0Entropy: 'Werknemers moeten weer vertrouwen krijgen'
  • Content
  • 6 mei 2016 @ 14:18
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • TrendsContent

Het Rotterdamse 0Entropy (sinds 25 april van start) brengt twee vakgebieden bij elkaar: de wereld van corporate communicatie en die van cultuur- en gedragsprofessionals. En daar is behoefte aan; naar eigen zeggen brengt 0Entropy (spreek uit: Zero Entropy) bedrijfsplannen met maatwerk interventies, verrassende teamevents, state of the art communicatie en support van bevlogen partners verder. 'Wil externe communicatie doeltreffend zijn, moet eerst de interne verbinding gemaakt worden', zo is er te lezen in eens persbericht.

Het gedachtegoed achter dit nieuwe initiatief ziet er als volgt uit:

Eenduidige focus
'Het bedrijfsleven ziet voorzichtig weer het belang van een eenduidige bedrijfs- en werknemerfocus. Maar hoe dan? We moeten onszelf de vraag stellen: heeft de top van het bedrijfsleven na jaren van crisis nog wel de juiste focus? En is dat ook de focus van de werknemer? Eerst zien, dan geloven. De bestuurders zullen zich weer waar moeten maken en werknemers moeten weer vertrouwen krijgen.'

Voelbare onzekerheid
'De top van bedrijven durft voorzichtig weer te kiezen voor de positionering van het bedrijf. Door fusies, overnames en reorganisaties is de top van veel bedrijven de afgelopen jaren de focus verloren. De recessie verergerde deze situatie alleen maar. Werknemers voelden de onzekerheid van de top en misten sturing.'

Back to the basics
'De klassieke patronen hebben de crisis niet overleefd. Maar wat nu dan? Waar moeten we nu dan naar toe? En vooral: hoe moeten we daar dan naar toe? Het antwoord op die vragen wordt niet gevonden door door te lopen, maar door terug te gaan naar het begin.'

0Entropy is een initiatief van Anne-Marie van den Bos en Robert Jan van Leeuwen. 'Wij geloven niet in of een interne communicatiecampagne of een intern trainings- of ontwikkelprogramma. We geloven in en - en. Wij maken op waarden gebaseerde programma's die mensen raken, in beweging krijgen en in beweging houden.' Voor meer informatie ga je hier naar toe. (LB) 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken