The Influencers Movement: marktplaats waarop merken en influencers elkaar vinden

The Influencers Movement: marktplaats waarop merken en influencers elkaar vinden
  • Content
  • 11 mei 2016 @ 16:17
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

Veel influencers laten zich tegenwoordig betalen om zichtbaarheid te geven aan merken en producten op hun blog, vlog of social mediakanalen. Volgens The Influencers Movement levert dit steeds vaker ’storende en ongeloofwaardige content’ op. Dit is dan ook meteen de reden dat TIM (afkorting) in het leven is geroepen.

Met dit nieuwe platform wordt een marktplaats geboden waarop merken en influencers elkaar vinden op basis van vier criteria: relevantie, engagement, authenticiteit en likability, wat samenkomt in de afkorting REAL. In een persbericht laat The Influencers Movement weten: ’Bedrijven plaatsen hun wensen voor samenwerking met relevante influencers op deze marktplaats. Influencers pitchen hier vervolgens op door hun motivatie toe te lichten. Het gevolg is: oprechte verhalen van bloggers, vloggers en social influencers. Future proof en behalve relevanter ook leuker voor de volgers.’

The Influencers Movement is alleen toegankelijk voor experts op het gebied van inzicht, kennis en ervaring met influencers marketering en zij dienen daarnaast training te hebben gevolgd door gebruik van het platform. Initiatiefnemers Dorit Roest en Myrthe Stapper (zie foto) laten weten: ’Experts kunnen goed beoordelen wat REAL is en hiermee de kwaliteit van het aanbod voor content hooghouden. Zo wordt het ook voor influencers een kwalitatief platform.’

The Influencers Movement heeft inmiddels een pilot fase doorlopen en op het moment van schrijven hebben 650 influencers zich ingeschreven. Daarbij hebben bedrijven als NS en ANWB een samenwerking met TIM opgezet. Ga voor meer informatie naar de website van dit nieuwe initiatief. (LB)



Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken