Twee nieuwe magazines voor Cera, made by Propaganda

Twee nieuwe magazines voor Cera, made by Propaganda
  • Content
  • 3 mei 2016 @ 09:05
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • PrintCreatie

Cera, met meer dan 400.000 vennoten een van de grootste welzijnscoöperaties in Vlaanderen, heeft onlangs twee nieuwe relatiemagazines gelanceerd: CeraScoop en CeraSelect. Concept, creatie, vormgeving en productie zijn in handen van Propaganda.

De 400.000 Cera-vennoten ontvangen het duo pakket magazines twee keer per jaar. CeraScoop informeert over maatschappelijke projecten die de coöperatie ondersteunt, over de financiële en andere actualiteiten in de coöperatie, CeraSelect bevat een groot en gevarieerd aanbod seizoensvoordelen, -aanbiedingen en -kortingen. Beide magazines verschijnen in een oplage van 200.000 exemplaren en in de drie landstalen van België.

Restyling
Propaganda tekende, na een pitch met zes agentschappen, voor de volledige restyling van de magazines. Dat heeft geresulteerd in een vernieuwd redactioneel concept voor het CeraScoop, met een nieuwe balans tussen tekst en beeld. CeraSelect onderging ook een metamorfose zodat lezers de aanbiedingen nu overzichtelijker en duidelijker voorgesteld krijgen. Beide magazines tellen voortaan meer pagina’s en kenden een formaatwijziging aangepast aan de nieuwe redactionele formules. De magazines worden gedrukt op milieuvriendelijk PEFC-papier.

Bert Craps, directeur en lid van het managementcomité bij Cera: ‘In de communicatie met onze vennoten is er een belangrijke rol weggelegd voor de relatiemagazines die we al jaren uitgeven. De visie van Propaganda op hoe deze magazines onze coöperatie kunnen dienen en tegelijk de band met onze vennoten verdiepen en versterken, sprak ons heel erg aan. De vernieuwingsoperatie die we nu hebben doorgevoerd slaat ook goed aan bij de doelgroep, zo blijkt uit de eerste resultaten.’

Cover CeraScoop

Cover CeraSelect


De Cera-coöperatie is één van de kernaandeelhouders van KBC Groep, een Belgische bank-verzekeraar.

Propaganda is het grootste communicatieadviesbureau van België, gespecialiseerd in contentmarketing en de realisatie van custom content (waaronder klantenmagazines, personeelsmagazines, digitale content platformen, mini-sites en iPad-magazines).

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken