Hema lanceert back to school-assortiment
- Content
- 21 jun 2016 @ 10:43
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - ContentDigitaalVloggenSocial media
- 21 jun 2016 @ 10:43
- Redactie Contentmarketing
Hema heeft haar grootste back to school-assortiment ooit gelanceerd. Een unicum, zo stelt het warenhuis. Het 'Mix, Match en Clash'-assortiment bevat zeventien merkseries, van agenda's tot etuis. De bijbehorende schoolcampagne 'Eigen School, Eigen Ding' is opgezet vanuit het inzicht dat scholieren zich willen onderscheiden en daarom hun schoolspullen graag customizen.
Tot september werkt Hema samen met de vier bekende YouTubers Furtjuh, D is for Dazzle, Niek Roozen en Beautynezz, zij gaan jongeren de hele zomer op de hoogte houden van het laatste back to school-gebied.
Desiree Vernie, manager marketing & communicatie van Hema, laat weten: 'Niet eerder hebben wij zo'n uitgebreid schoolassortiment en bijbehorende campagne gelanceerd. Scholieren kunnen bij ons alles vinden voor de komende schoolperiode. We weten dat customizen nog steeds in is bij jongeren en dat hun leven zich voor een groot deel online afspeelt. In de campagne richten we ons volledig op scholieren door bijvoorbeeld meet & greets met YouTubers aan te bieden. Zo maken we het dagelijkse leven van de jongeren makkelijker en leuker.'
YouTubers
De vier eerder genoemde YouTubers zijn samen goed voor ruim één miljoen abonnees en delen tijdens de campagne verschillende video's over hun schoolervaringen, DIY-ideeën en hun favoriete schoolspullen. De eerste video afkomstig van Joy (Beautynezz) telt op het moment van schrijven al 270.000 views en 4.000 reacties.
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
- Nespresso gaat tot op de bodem met... 27-03-2024
- Live uitzending Olympische Spelen op... 20-03-2024
- Yune wint pitch tijdens Branded... 19-03-2024
- Branded Content Event 2024: AI en... 19-03-2024
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing