Hot Pink Media introduceert Influencer Ad

 Hot Pink Media introduceert Influencer Ad
  • Content
  • 15 jun 2016 @ 11:53
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • TrendsVloggenDoelgroepenContent

Om in te spelen op de trend van influencers heeft Hot Pink Media de Infleuncer Ad gecreëerd. Deze interactieve banner is in te zetten bij online marketing en presenteert diverse positieve reviews van bloggers over een product of merk.

Dit biedt consumenten de mogelijkheid door te klikken en zich te oriënteren voordat ze aankoop doen. Hot Pink Media heeft de toepassing ontwikkeld omdat 'bloggers en influencers steeds meer als expert beschouwd worden en daardoor een grote spelen in het aankoopproces van de consument'. De eerste campagne met de Influencer Ad is van start gegaan in samenwerking met Philips en mediabureau Carat.

Hoe gaat dit in zijn werk?

De Influencer Ad-banner bevat vier afbeeldingen van influencers die hetzelfde merk of product hebben gereviewd. Consumenten kunnen op deze manier direct zien welke influencers zich daarover positief uitlieten. De klant kiest vervolgens zelf op welke kanalen uiot het portfolio hij de banner wil plaatsen. Met een klik op een van de afbeeldingen belandt de consument meteen op de bijbehorende advertorial. Hot Pink Media verwacht hiermee een groot online bereik van de verschillende reviews te behalen. 

'Hoe kun je het beste jouw doelgroep bereiken?'

Janine van Tulder, owner van Hot Pink Media, laat weten: 'Hoe kun je als merk online het beste jouw doelgroep bereiken? Digitale specialisten breken zich er dagelijks het hoofd over. Naast de reguliere advertisingsopties wordt native advertising steeds belangrijker. Merken willen met eigen content hun verhaal vertellen, omdat ze ervaren dat dit werkt. Bedrijven die hier nog geen gebruik van maken laten een belangrijke marketingtool liggen, die juist zo effectief werkt in de online-oriëntatiefase van de consument.'

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken