GPCM case van de week: PostNL
- Content
- 17 aug 2016 @ 11:14
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - EvenementGrand Prix Content MarketingContentAward
- 17 aug 2016 @ 11:14
- Redactie Contentmarketing
Op donderdag 17 november is het zover: de Grand Prix Content Marketing in DeFabrique te Utrecht. Dan zullen de beste contentmarketing-cases en -producties in Nederland en België worden beloond.
In aanloop naar deze bewuste avond plaatsen we op dit platform diverse (al dan niet ingezonden) cases van (contentmarketing-)bureaus. Wat is het communicatiedoel van de case? En wat was het resultaat?
Te beginnen met: PostNL door Brand New Journey
Case
PostNL wil de transitie maken van postbezorger naar kennispartner in resultaatgerichte communicatie.:
- Positionering als logische partner op het gebied van resultaatgerichte communicatie voor het mkb en de grootzakelijke markt
- Accelerator voor het genereren van leads en new business
Strategie
- Content leveren die bijdraagt aan de transitie van PostNL
- Interviewen van direct marketing expert bij PostNL medewerkers
- Deze interviews omzetten in aansprekende artikelen voor het zakelijk blog van PostNL
- Aanvullende blogs schrijven over onderwerpen binnen het kennisdomein van direct marketing
- De uitvoering van een contentstrategie die zich primair richt op de doelgroepen mkb en grootzakelijke markt
Doelstellingen
- De doelgroepen met de content informeren, inspireren en opvoeden in de werking en het effect van direct marketing
- Product van PostNL positioneren om resultaat te realiseren
Let op: deze case is (nog) niet ingezonden voor de aankomende GPCM. 'Maar wie weet wordt dit wel onze eerste inzending voor de Grand Prix, als we verder zijn in het traject met PostNL', aldus het bureau.
Ook een case indienen? Tot 14 september heeft u de tijd. Ga hier naar toe voor meer informatie.
Lees ook het interview dat we hielden met voorzitter Jasper van Zandbeek over de aankomende Grand Prix.
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
- Nespresso gaat tot op de bodem met... 27-03-2024
- Live uitzending Olympische Spelen op... 20-03-2024
- Yune wint pitch tijdens Branded... 19-03-2024
- Branded Content Event 2024: AI en... 19-03-2024
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing