Grand Prix case van de week: Scripta Communicatie
- Content
- 29 aug 2016 @ 14:43
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Grand Prix Content MarketingContentEvenement
- 29 aug 2016 @ 14:43
- Lucas Boon
Op donderdag 17 november is het zover: de Grand Prix Content Marketing in DeFabrique te Utrecht. Dan zullen de beste contentmarketing-cases en -producties in Nederland en België worden beloond. In aanloop naar deze bewuste avond plaatsen we op dit platform diverse cases van (contentmarketing-)bureaus. Wat is het communicatiedoel van de case? En wat was het resultaat? Deze week: Scripta Communicatie.
Titel
Nederland als ideale congreslocatie
Opdrachtgever
Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC)
Bureau
Scripta Communicatie
Informatie
NBTC Holland Marketing is verantwoordelijk voor de branding en marketing van Nederland in binnen- en buitenland. Via het merk 'Holland' zet NBTC Nederland op de kaart als aantrekkelijke bestemming voor vakanties, maar ook voor zakelijke bijeenkomsten en congressen.
Case
NBTC wil Nederland positioneren als land dat zich vanwege de uitstekende kennisinfrastructuur goed leent voor de organisatie van congressen.
Contentstrategie
Scripta bedacht, ontwierp, schreef en bouwde een e-magazine dat als portal fungeert en waarin we Nederland congresland onder de aandacht brengen aan de hand van de negen topsectoren (Landbouw & Voedsel, Chemie, Logistiek, Energie enz.). Dit werd verstuurd naar een doelgroep van zo’n 3.500 potentiële congresorganisatoren. Aan het magazine koppelden we een slim, langer lopend online activatieplan (inclusief contentkalender) aan de hand waarvan we via paid, owned en earned media, Nederland als congreslocatie onder de aandacht brengen. Scripta voert het activatieplan ook uit, in de vorm van LinkedIn-posts, tweets, persberichten, SEO/SEA, monitoring en rapportage.
Doelstelling
Nederland in binnen- en buitenland positioneren als locatie voor het organiseren van wetenschappelijke en praktijkcongressen.
Ook een case indienen? Tot 14 september heeft u de tijd. Ga hier naar toe voor meer informatie.
Lees ook de case van PostNL door Brand New Journey.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
- Nieuwe campagne Toegift brengt... 03-04-2024
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing