'Met Digital Out of Home krijgt boodschap direct breed bereik'

'Met Digital Out of Home krijgt boodschap direct breed bereik'
  • Content
  • 9 aug 2016 @ 16:26
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • DoelgroepenCommunicatieInterview

Exterion Media heeft 'Just DOOH it' (Digital Out-of-Home) afgetrapt, een project waarbij het bureaus met creatieve digitale content in laat haken op actuele thema's. Doel: 'de kracht van digitale buitenreclame laten zien en de mogelijkheden van dit medium optimaal benutten.' Afgelopen zaterdag (6 augustus) werd al ingehaakt op de Gay Pride en de Olympische Spelen. Erik Dol, key account manager bij Exterion Media, licht de plannen toe.

Vanuit welke filosofie heeft u 'Just DOOH it' opgezet?
Het project is geïniteerd om de vrijwel onbeperkte mogelijkheden van Digital Out of Home over het voetlicht te brengen. Wat is een betere manier dan om creatieven uit te dagen met een mooi evenement als de Gay Pride? Op deze wijze kunnen we laten zien hoe een grote impact op DOOH gerealiseerd kan worden middels actueel adverteren.
Onder de 25 creatieve bureaus die we hebben benaderd, zitten vrijwel alle grote namen. We zijn trots dat J. Walter Thomson (Robijn) en Brand New Telly Industries (ING) als eerste hebben meegedaan.

Hoe haken bureaus in op bijvoorbeeld de huidige Olympische Spelen?
Naast de Gay Pride heeft Brand New Telly Industries ook inhakers gemaakt voor de Olympische Spelen met Auping bedden. Daarnaast hebben we een partnership met het NOC*NSF waarbij we dagelijks op ruim 500 schermen van 07:00 tot 00:00 uur een update geven met de maast actuele ontwikkelingen in Rio.

Waar laten bureaus/adverteerders kansen liggen als het gaat om de Olympische Spelen?
Vandaag de dag maken de meeste merken nog gebruik van social media om in te spelen op de actualiteit. DOOH brengt actueel adverteren naar een nieuw niveau waarbij de boodschap direct een breed bereik krijgt in Nederland. Vooral marketeers en creatieven moeten nog wennen en leren omgaan met de nieuwe mogelijkheden. Evenementen zoals de Gay Pride en Olympische Spelen zijn mooie gelegenheden om te leren en te ervaren hoe krachtig DOOH kan zijn.

Wat staat er verder nog op stapel?
Tot eind 2016 geven we de creatieve bureaus en merken de kans om in te spelen op tal van gebeurtenissen. Hierbij kun je denken aan de start van het nieuwe schooljaar, Prinsjesdag, Werelddierendag, Halloween of de intocht van Sinterklaas. We zijn erg benieuwd naar de creatieve inzendingen!


Lees ook: Exterion Media daagt reclamebureaus uit om deel te nemen aan Just DOOH it

 



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken