Pelican Custom over Grand Prix: 'Stevige concurrentie'

Pelican Custom over Grand Prix: 'Stevige concurrentie'
  • Content
  • 14 sep 2016 @ 12:04
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • ContentGrand Prix Content MarketingAwardCommunicatie

Het zal u niet ontgaan zijn: de Grand Prix Content Marketing staat voor de deur. Op donderdag 17 november worden in DeFabrique te Utrecht de beste contentmarketingcases in de Benelux van het afgelopen jaar uitgereikt. In aanloop naar deze feestelijke avond plaatsen we interviews met Gouden Vrienden van de Grand Prix, te beginnen met (Jeannette Stavorinus van) Pelican Custom.

Let op: vandaag (14 september) is de laatste dag dat u een case kunt inzenden! Ga hier naar toe voor meer informatie. 

Wat houdt deze gouden vriendschap tussen u en de Grand Prix precies in?
Het betekent dat Pelican Custom het gedachtegoed van de Grand Prix onderschrijft en zich samen met de andere partners inspant om het vak contentmarketing verder te brengen.

Hoe staat het vak ervoor? Welke trends signaleert u?
De storm rondom contentmarketing lijkt enigszins geluwd. Lange tijd leek het de haarlemmerolie voor alle communicatieproblemen. Iedereen sprong er bovenop: de reclamewereld, pr-bureaus, custom media-partijen. 'Storytelling' zou de oplossing zijn. Wat goed geweest is aan deze hype, is dat het merken aan het denken heeft gezet hoe ze met hun klanten moeten communiceren. Nu de grootste gekte voorbij is, zien we steeds meer merken die op een consitente manier kwaliteitscontent inzetten in hun communicatie. Dus niet als trucje, maar als strategie.

Welke cases heeft u ingezonden voor de Grand Prix en waarom?
Voor de categorie Not for Profit is dat Paard&sport van KNHS, de overkoepelende organisatie voor hippische recreatie-, wedstrijd- en topsport. Een partij met een grote, diverse achterban. Pelican Custom heeft met de KNHS meegedacht hoe je de verschillende behoeften van de leden vervult met vraaggestuurde content. Een recreatieve recruiter wil over hele andere zaken lezen dan - zeg - een professionele springruiter. Dit heeft tot een compleet nieuwe invulling van het ledenmagazine geleid. 
Voor de categorie Print - Beste fotografie hebben we een fotoserie hetzelfde magazine gekozen waar we bijzonder trots op zijn: het naakte/aangeklede paard. Maar content is breder en zelden eendimensionaal. Om dat te illustreren hebben we ook de Land & Vrouw Dag van de Mechan Groep ingestuurd als case. Een evenement waarbij een landbouwvoertuigleverancier het op ons aanraden heeft aangedurfd om de problematiek van een nieuwe en groeiende doelgroep centraal te stellen: vrouwen in de food & agri. Een serieus netwerkevent met een stevige line-up aan sprekers uit de politiek, wetenschap en agrarische wereld. Met onderwerpen als: bedrijfsopvolging, wat maakt een agrarisch bedrijf gerund door een vrouw anders, hoe voorspoedig is de toekomst van de sector? De reacties waren eensluidend enthousiast: wat goed dat juist Mechan dit doet, en een verademing dat een partij ons een keer niet iets probeert te verkopen, maar oprecht naar ons luistert.
In de categorieën Print – Beste cover en Business to Consumer hebben we ons Ford Vignale Magazine voorgedragen, dat drie keer per jaar verschijnt in achttien talen. We kregen carte blanche om een opvallend en onderscheidend coverconcept neer te zetten – dat daar geen auto aan te pas komt was een gedurfde zet, die zijn uitwerking niet heeft gemist.

Wat verwacht u van de uitreikingsavond?
Een stortvloed aan goede cases, de concurrentie zal stevig zijn. En dat is ook goed, het geeft aan dat ons vakgebied steeds professioneler wordt. We kijken ernaar uit.

Waarom vindt u dat de lezers van MarketingTribune op 17 november naar DeFabrique moeten komen? 
Omdat het een goed beeld geeft van waar we in de Benelux staan op het gebied van contentmarketing. Met de awards en bekroningen zetten we het beste wat ons vak te bieden heeft in de spotlights. Onmisbaar dus voor merken en bureaus die contentmarketing serieus nemen.  


Ga voor meer informatie naar de website. En lees meteen even het uitgebreide interview dat we hielden met Bert Groothand over de Grand Prix.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken